TALLER «LA NOSTRA PETJADA A LA CIUTAT»

La setmana passada l’alumnat de primer cicle va participar en el taller «La nostra petjada a la ciutat». L’alumnat va utilitzar elements que trobem a la ciutat en la qual vivim i van aprendre a crear art sostenible. En el context físic i social en que habitem, les escombraries que generem (la nostra petjada ecològica) ens ofereix infinitat de textures interessants que permeten fomentar la consciència ambiental a través de l’art i la creativitat. Aquest art repercuteix tant en la naturalesa material de la ciutat com a la seva identitat cultural, incidint sobre els recursos que usem tant per a crear-la com del resultat de la seva utilització.

Van emprar el “gravat ecològic” com a disciplina artística que suposa un treball previ, en aquest cas un dibuix, sobre una superfície determinada (exemples: paper, cartó…) a la qual després la hi cobreix amb tinta i de la qual s’obtenen, per premsatge, diverses reproduccions del mateix model sobre un altre suport diferent.