“APRENEM, CONVIVIM I GAUDIM DE LA SÈNIA”
PRESENTACIÓ I CALENDARI D’ACTIVITATS
Durant aquest curs 25-26 el nostre centre va a continuar portant endavant el projecte d’innovació anomenat: “APRENEM, CONVIVIM I GAUDIM A LA SÈNIA”. Aquest és una continuació del projecte que començarem el curs passat i amb el qual estem obtenint uns resultats molt enriquidors tant per als docents com per al nostre alumnat.
En aquesta segon part del projecte el centre rebrà una dotació econòmica per part de la Conselleria d’Educació amb la que dotarem a l’escola de diferents recursos materials per a millorar la nostra metodologia, fent-la més autònoma, vivencial i innovadora, continuant amb l’ABP, aconseguint així una major motivació per part de l’alumnat afavorint la convivència evitant la seua desmotivació, adaptant tots els espais a aquesta nova forma de treballar. A més s’oferirà tant a l’alumnat, a les famílies, com als docents una sèrie de vivències i experiències amb professionals del benestar emocional que ens donaran a conèixer unes estratègies amb les que es podran resoldre diferents situacions que apareguen al dia a dia i també identificar les emocions per tal de conèixer-les i poder tenir un major control de les mateixes. Intentant sempre millorar la convivència i benestar emocional de l’alumnat i professorat de la nostra escola. Amb la implicació de tota la comunitat educativa i organismes públics volem continuar tenint el centre obert a la realitat social més propera.
Continuarem treballant per a aconseguir els objectius proposats a l’inici d’aquest projecte, que ens agradaria recordar i son els següents:
- Millorar la convivència del centre i el benestar emocional.
- Facilitar els recursos per a obtindre estratègies que donen resposta davant conflictes.
- Identificar les pròpies emocions i identificar i respectar les dels altres.
- Aconseguir millorar la motivació de l’alumnat i professorat.
- Fomentar metodologies innovadores i inclusives.
- Aprendre a resoldre conflictes a través del model dialògic.
- Implicar als recursos personals i adaptar materials i espais del centre.
- Integrar la comunitat educativa en les activitats de la nostra escola.
- Utilitzar materials útils per als diferents nivells d’aprenentatge (multinivell).
- Fomentar la formació del professorat en metodologies innovadores a través del CEFIRE O PAF.
- Intercanviar experiències entre companys i companyes respecte a formes de treball dels projectes o abordatge en la resolució de conflictes.
Al llarg d’aquest curs estan programades una sèrie d’activitats per tal de portar-lo endavant que podeu veure al següent calendari:

OCTUBRE: “EL RACÓ DE LA CALMA”
Al nostre centre educatiu, CEIP La Sènia, hem detectat una necessitat creixent de treballar les competències emocionals amb l’alumnat. A través de l’observació directa, les tutories i la coordinació amb l’equip d’orientació, hem constatat que una part significativa de l’alumnat presenta dificultats per identificar, expressar i regular les seues emocions. Aquestes carències emocionals es manifesten sovint en forma de conflictes, baix rendiment acadèmic, falta de motivació, dificultats en la convivència o conductes disruptives.
Davant d’aquesta realitat, i dins del marc del Projecte d’Investigació i Innovació Educativa (PIIE) que estem desenvolupant, és una activitat que estava programada i contemplada des del curs passat, i des d’este curs hem volgut posar en pràctica el Racó de la Calma com a espai físic i emocional per ajudar l’alumnat a reconèixer i gestionar les seues emocions de manera autònoma i positiva.
Aquest racó no sols servirà com a refugi puntual davant situacions de tensió o conflicte, sinó que s’integrarà dins d’un treball sistemàtic i pedagògic d’educació emocional al centre. Serà un espai dissenyat amb elements sensorials, materials manipulatius i recursos visuals adaptats a les diferents edats i necessitats, amb l’objectiu de:
• Afavorir la regulació emocional i l’autoconeixement.
• Reduir els nivells d’estrés i ansietat.
• Millorar el clima d’aula i la convivència escolar.
• Promoure la resolució pacífica dels conflictes.
• Fomentar l’autonomia i la responsabilitat emocional.
Amb aquest Racó de la Calma, aspirem a crear un entorn educatiu més segur, acollidor i respectuós amb les necessitats emocionals dels nostres xiquets i xiquetes, contribuint així a la seua formació com a persones més equilibrades, empàtiques i resilients.
A continuació podeu veure una sèrie de fotografies dels racons de la calma creats al les aules del segon cicle del nostre centre educatiu.
