Endinsem-nos en les xarxes. Convivència i acció
El projecte “Endinsem-nos en les xarxes. Convivència i acció” es desenvolupa al Centre Públic FPA Victoria Kent, situat dins del centre penitenciari Castelló I, i està orientat a la reinserció social de l’alumnat mitjançant l’educació i l’ús de les tecnologies digitals. Parteix de la necessitat de millorar les competències digitals i audiovisuals dels participants, així com de potenciar el seu desenvolupament personal i social.
Els objectius principals són la creació de continguts audiovisuals (com espots i curtmetratges) i la transmissió de missatges positius que fomenten valors com la inclusió, la igualtat, els drets humans i la convivència. A través d’això, es busca millorar el comportament, les relacions interpersonals i les oportunitats futures dels alumnes.
El projecte es desenvolupa al llarg de dos cursos acadèmics i inclou diferents tipus d’activitats: planificació i organització, producció audiovisual (des de la idea fins al muntatge), avaluació contínua i difusió interna dels resultats. Durant aquest procés, l’alumnat participa activament en totes les fases, assumint diferents rols tècnics i creatius.
Pel que fa a la metodologia, es basa en enfocaments actius com el treball col·laboratiu, l’aprenentatge-servei i el model flipped classroom, que afavoreixen la implicació de l’alumnat i el desenvolupament de competències pràctiques. També es preveu la col·laboració amb entitats externes com Càritas.
Finalment, el projecte destaca per la seua dimensió inclusiva, ja que ofereix participació a tot l’alumnat del centre penitenciari, adaptant-se a les seues necessitats. A més, es planteja com una iniciativa innovadora i sostenible, amb impacte a llarg termini en l’educació, la convivència i la reinserció social.
LicenciaCreative Commons BY-SA 4.0

Polsa ací per a accedir a la descripció de la llicència: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.ca
“Aquest PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa sota una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer sota la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria.“
