Característiques alumnat 4 – 5 anys

Segueixen adquirint vocabulari i això els dóna més capacitat de comunicació. La pronunciació va millorant en correcció i l’estructura sintàctica de les frases progressa. Gaudeixen del diàleg però, sobretot, en situació de joc, encara practiquen el monòleg. Els seus arguments continuen sent molt egocèntrics, és a dir, donen explicacions a partir de la seua lògica. Gaudeixen molt dels contes, encara que determinats personatges els provoquen por: monstres, llops, ogres, bruixes, etc. De vegades, tenen pors nocturnes derivades de les seues fantasies. El joc col·lectiu guanya en importància, tot i que els grups que es formen no solen ser massa estables. Les amistats es van consolidant i els agrada fer allò que els seus amics o les seues amigues fan. Normalment, van molt més accelerats que en el curs anterior: la seua excitació augmenta perquè, també, l’afany de descobrir creix. L’enfrontament amb els adults sovinteja molt i poden organitzar grans rabietes per poca cosa. Els agrada molt fer-se grans i no toleren gens que se’ls qualifique de menuts: volen ser independents i això passa pel camí de reconèixer l’edat. En els seus aniversaris, mostren una barreja de goig i de vergonya: els agrada saber què significa ser més grans, però els pot fer vergonya ser protagonistes. Amplien el coneixement de les relacions familiars i comprenen l’ara, l’abans i el després, però sense matisos de dies o d’hores. Valoren molt l’opinió que els altres tenen de la seua persona i els sap molt greu que algú els diga que no vol la seua amistat.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies