Metodologia a primària

METODOLOGIA

Utilitzem una metodología activa, participativa i inclusiva tenint en conter la diversitat dels alumnes i amb la finalitat de lograr una inclusió efectiva, minimitzant així les barreres físiques, sensorials, cognitives i culturals que poden existir en l’aula. D’aquesta forma afavorim la igualtat d’oportunitats en l’acces a l’educació per a tots i totes.

  • Investigació i experimentació

Seguint la línia de la metodologia d’educació infantil, en les matèries de Ciències naturals i socials i amb una gran quantitat de continguts, els alumnes d’educació primària coneixeran i interaccionaran amb el món que els envolta fent ús de diversitat de recursos i l’experimentació.

  • Iniciació i consolidació de la lectoescriptura.

En primer cicle de primària donem importància a la iniciació a la lectura dels xiquets i xiquetes, així com el segon i tercer cicle tenen com a objectiu la consolidació d’aquest procés i el desenvolupament de la comprensió lectora i l’expressió escrita. Amb una combinació d’elements de metodologies analítiques i globals, la nostra escola vertebra una gran quantitat de pràctiques educatives al voltant del desenvolupament d’aquesta competència comunicativa: les àrees de llengües i els grups flexibles, en un primer pla, i tota la resta d’àrees i pràctiques educatives en un segon, despleguen el compromís amb el procés d’aprenentatge de la llengua.

  • Apadrinament lector.

Per crear vincles entre els alumnes de la nostra escola i afegir un element de motivació en l’aprenentatge de la lectoescriptura, una de les pràctiques que més èxit ens dóna és l’apadrinament lector.

L’alumnat de 6è, 5è i 4t esdevenen padrins dels alumnes de 2n, 1r i P-5 i cada padrí o padrina amb el seu fillol o amb la seva fillola compartiran estones al voltant d’un conte o un llibre, no només reforçant el procés lector i compartint el gust per la lectura, sinó també aprenent valors de convivència, tolerància i esforç.

  • Tallers

A la nostra escola, algunes hores estan invertides a reforçar les àrees instrumentals i el treball de les competències bàsiques.

Al primer cicle realitzem el taller de comprensió lectora, el taller de processos lògics i matemàtics, els racons d’experimentació, el taller de lectura, i taller artístic.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies