Tertúlies Dialògiques

 

 

 

 

 

OBJECTIUS DE LES TERTÚLIES

En la tertúlia es genera un espai de conversa intersubjectiva en el qual les experiències, emocions o sentiments derivats de la lectura es convertixen en objecte de diàleg i reflexió conjunta. S'enriquixen les interpretacions individuals i es construïxen significats col·lectius sobre el text. No és realitzar una anàlisi literària, ni aconseguir un consens sobre una interpretació única i correcta del text: és la interpretació col·lectiva que incorpora cadascuna de les contribucions individuals i la presenten com a vàlida per a comprendre millor el text.
En atorgar-li un temps per a exposar el significat del que lligen, permet que els alumnes dialoguen, resignifiquen i donen sentit al text, relacionant-lo amb les seues experiències personals i el context on viuen.
Cada lector assumix un paper preponderant en atorgar-li un significat al que llig, significat que s'enriquix i modifica en compartir-ho amb altres lectors.

DINÀMICA DE LES TERTÚLIES

Els alumnes i el moderador (les primeres sessions, representat pel docent) es disposen en ronda i acorden el temps que durarà la trobada. Esta disposició circular de l'aula convida als alumnes i a la docent a mirar-se entre si i, en eixe acte, a reconéixer-se com a participants de les tertúlies. Els alumnes demanen la paraula per a comentar aquells fragments que van seleccionar del text i compartir la seua interpretació. Després de cada intervenció, el moderador (que organitza els torns de parla) convida als altres participants a aportar els seus comentaris. El respecte pels torns de paraula facilita l'escolta activa i el diàleg fluid, habilitant noves veus dins de l'aula i relacions més solidàries entre els companys.
En els intercanvis, es reconeixen no sols els sabers acadèmics sinó també els sabers pràctics i comunicatius de cadascun.
El docent, present durant l'activitat, no realitza juís de valor sobre les interpretacions que presenten els discents, així com tampoc els avalua (anota les intervencions), dicta contingut o respon consultes específiques sobre el llegit.

LLIBRES DE LA LITERATURA CLÀSSICA

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies