Debat a partir del text argumentatiu

El passat 21 de març l’alumnat de 3er ESO B va dur a terme un debat a classe sobre el tema de la pena de mort. El tema s’havia consensuat abans mitjançant una votació efectuada entre l’alumnat. L’alumnat es va dividir en dos grups, lògicament, una meitat es mostrava a favor i l’altra meitat es manifestava en contra. En aquest sentit caldria que hagueren desenvolupat i ordenat els arguments per defensar les seues idees amb la finalitat de rebatre les tesis o idees principals que van aportar recíprocament els /les companys/es.

L’alumnat ha estudiat el text argumentatiu, que s’inclou dintre de la tipologia textual, les seues característiques, què es pretén aconseguir amb aquest. Així doncs s’han adquirit nocions com el fet d’intentar convéncer algú amb l’expressió de la seua opinió, basant-nos o posant a prova la capacitat de raonar per part de l’alumnat. Per una altra banda, s’ha treballat la qüestió lèxica amb la idea que l’alumnat escollira el vocabulari adequat a l’hora d’intervindre en el debat. I en última instància se’ls ha intentat inculcar l’habilitat d’enraonar per tal que aprenguen a escoltar de manera educada i disciplinada, les idees, raons, arguments esgrimits pels companys/es, alhora que ells/es argumenten de manera coherent i respectuosa. Crec que els propòsits establerts, a priori, s’han assolit i, sobretot, s’ha acomplert un objectiu primordial que consistirà en el fet que l’alumnat es divertesca aprenent i que es capbussara en el món complex del debat de manera pràctica, amena i desimbolta.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies