Hort ecològic

Aquesta entrada és una contribució del nostre institut a la conscienciació sobre els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible): ODS 3. Salut i benestar; ODS 15. Vida d’ecosistemes terrestres.

Un curs més els alumnes del PAC han posat en marxa l’hort ecològic del Joanot. Com a principal novetat, enguany s’ha optat per construir bancals elevats, ja que aquest mètode permet afegir un substrat (terra) de més qualitat i a més enriquir-la amb els nutrients que les plantes necessiten, afegint humus.

Com sabem, perquè la fotosíntesi funcione a ple rendiment i poder recollir bons fruits, també hem de proporcionar aigua, per la qual cosa els alumnes del PAC han instal·lat reg per degoteig que ells mateixos s’encarreguen d’obrir i tancar.
En aquesta primera plantació, la de tardor, les espècies que s’han sembrat són faves, pésols, ceba, encisam romà i fulla de roure, bròcoli i romanesco.

Es preveu la construcció d’un nou bancal que servisca per a afegir noves espècies i poder afegir a la nostra ensalada aliments com a carlotes, rabanitos o bledes.