microrelats i màgia en el Dia de les Matemàtiques

El primer concurs de microrelats del número pi de l’IES Joanot Martorell ha tingut un gran acolliment entre l’alumnat del centre i hui s’ha fet lliurament dels premis. Volem destacar el nostre agraïment a tota la comunitat educativa que, de l’una o l’altra manera, ha fet possible este concurs. Especialment, ens agradaria esmentar el departament de tecnologia que ha elaborat, mitjançant impressió en 3D, el vaig dir del número pi que es pot veure en els clauers que hem confeccionat com a record d’esta activitat.

Part de l’alumnat ha presentat els seus microrelats en el concurs de la facultat de ciències de la Universitat d’Alacant i, des del centre, volem mostrar tot el nostre suport i desitjar-los la millor de les sorts.

A més, amb motiu de la celebració del dia internacional de les matemàtiques hem comptat amb la inestimable presència de Juan Matías Sepulcre Martínez que ha donat una xarrada al nostre alumnat de 3r i 4t ESO sota el títol “Sembla màgia, però són matemàtiques”, en la qual aplica conceptes com l’algorisme de la divisió o els sistemes d’equacions a través de trucs de màgia. L’alumnat ha eixit encantat.

Ana Martínez i Rocío Hernández
dept. de Matemàtiques