Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

Si ens demanaren que pensàrem en una dona científica, probablement ens vindria a la ment el nom de Marie Curie, el treball del qual va ser revolucionari però per al nostre alumnat pot ser un referent d’una època i un lloc llunyans. Amb motiu de la celebració del Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència este pròxim 11 de febrer, hem exposat uns còmics que pertanyen al projecte “Elles Són Ciència” i que narren la trajectòria i el treball de científiques espanyoles establides als EUA que pretenen crear referents per a inspirar a la nova generació de dones en STEM.

A través d’un qüestionari, el nostre alumnat pot familiaritzar-se amb noms de científiques espanyoles com Judith Agudo, qui ha desenvolupat un sistema per a identificar i aïllar les cèl·lules cancerígenes; Begoña Vila, enginyera en el Centre Espacial de Vol Goddard de la NASA que treballa amb el major telescopi posat en òrbita; o Mar González, neurocientífica que estudia com es comporten les persones en la realitat virtual. A més, els estudiants poden interactuar amb el joc de “Pansa paraula”, dedicat també a dones científiques a nivell mundial.

Com suggerixen moltes d’estes professores, investigadores, enginyeres, etc. en la seua labor divulgativa sobre la visibilització de la dona en la ciència, esperem que al nostre alumnat li pique el cuquet de la ciència, que aprenguen, que descobrisquen coses noves i que algun dia contribuïsquen a crear coneixement i a fer història.

Herminia Ródenas
Coordinadora d’igualtat i convivència