Conferència: “El llatí: llengua, suports i escriptura”

Divendres passat 24 de març de 2023, dins de la Campanya d’activitats de divulgació i extensió universitària de la Universitat d’Alacant, les alumnes i alumnes de 2n ESO, 4t ESO i 1r BACH van tindre el plaer d’escoltar una conferència impartida pel catedràtic Filologia Llatina de la Universitat d’Alacant Juan Francisco Mesa Sanz, titulada: “El llatí: llengua, suports i escriptura”.

Els assistents a la xarrada van poder conéixer els diferents suports d’escriptura en els quals s’escrivia en l’antiguitat, amb testimoniatges que s’han conservat com és el cas del Bronze d’Ilici, exemplar extraordinari que es conserva a la ciutat d’Elx, on es detalla el repartiment de terres de labor a deu legionaris veterans que es retiraven de l’exèrcit.

També han pogut observar escrits en una altra mena de materials com a fusta, papirs, pergamins, tablillas de cera o pedra, i el més cridaner, escrits realitzats per dones, com és el cas de Sulpicia, la qual cosa pot donar una idea de la importància que tenia la dona en l’època.

Ha sigut una jornada productiva per a l’alumnat gràcies als coneixements del catedràtic Juan Francisco Mesa que ha tingut la gentilesa d’acompanyar-nos en aquesta jornada.

Juan Manuel Hernández González
Professor del Dpto. de Llatí i Grec