La rapera alacantina Yaike consciència al nostre alumnat contra el consum d’alcohol

L’excel·lent rapera alacantina Yaike, acompanyada d’una tècnica de la UPCCA (Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives) ha participat en un taller per a previndre l’addicció dels adolescents a l’alcohol. La UPCCA és un servei de l’Ajuntament d’Elx, l’objectiu bàsic del qual és la prevenció en el camp de les addiccions, així com la promoció de la salut i el benestar social a través de programes familiars, educatius i comunitaris.

La música, especialment el rap, és una forma popular de comunicar-se amb els joves i pot ser una eina poderosa per a transmetre missatges importants. En presentar aquesta informació (riscos per a la salut, legalitat, influència en el comportament o les conseqüències negatives de l’addicció a l’alcohol) en un format musical atractiu, els adolescents poden estar més disposats a escoltar i reflexionar sobre el missatge. La unió de l’expressió musical i les dades objectives aportades per la tècnica converteixen aquesta iniciativa en una important campanya prevenció.