Visita al Centre comercial l’Aljub

Donada la proximitat de les dates nadalenques, el passat 14 de desembre els alumnes de 1r de FPB de Comerç i Màrqueting van visitar el Centre comercial de l’Aljub per a comprovar l’aplicació pràctica de la matèria treballada en classe.

En la visita al Centre Comercial els alumnes van dur a terme diverses activitats relacionades amb ambientació, decoració, aparadorisme, promocions, campanyes i ofertes de productes d’aquesta època de l’any. Com a resultat d’aquestes activitats van concloure el següent:

En la temporada de nadal hem comprovat com es posa un èmfasi especial per a incentivar el consum, reforçant principalment captar l’atenció del client mitjançant la decoració nadalenca on no es deixa escapar el més mínim detall: abundants llums en forma de garlandes, plantes i arbres de nadal i música ambientada a aquestes dates.

Analitzem la manera de muntar i decorar els aparadors en nadal, clau per a augmentar les vendes. Vam poder veure que en aquestes dates els aparadors estan molt més treballats, amb colors concordes amb el nadal, amb un disseny molt temàtic, llums més potents i articles triats estratègicament, així com els accessoris decoratius que complementen i donen més visibilitat a l’aparador per a despertar l’interés dels consumidors.

També, comprovem que a l’interior de les botigues mantenien la mateixa línia decorativa i ambientada de nadal tant en la manera de col·locar els productes com en els corredors interiors dels establiments.
Observem que en la majoria dels establiments ja aplicaven estratègies de preus, amb ofertes i descomptes per nadal per a incentivar encara més les compres.

Per a finalitzar, vam recórrer les zones comunes i zones d’accés del Centre comercial on destacava la variada decoració nadalenca i enllumenat, des del sostre, baranes, escales mecàniques, corredors, àrees de descans, zona entrada i eixida, etc, tant en la planta baixa com en la planta d’oci/restauració, així com en la zona exterior on es pot apreciar principalment de nit tota la il·luminació tematizada.

Manoli Miralles
Professora del Dpt. de Comerç