Primeres actuacions del Comité de sostenibilitat

Esta entrada es una contribución de nuestro instituto a la concienciación sobre los ODS (Objetivos de Desarrollo Sostenible): ODS 4. Educación de calidad; ODS 12. Producción y consumo responsables.

S’ha creat un Comitè de sostenibilitat al nostre centre on participen representants tant del professorat com de l’alumnat. Aquesta setmana es va dur a terme la primera reunió on els integrants del comitè van poder conèixer-se i establir les directrius del treball que es realitzarà al llarg del curs.

Durant aquest primer trimestre, es realitzaran diferents activitats per calibrar les necessitats del nostre centre i del nostre alumnat al terreny de la sostenibilitat. En concret, s’han plantejat tres propostes relacionades amb el desenvolupament sostenible: la roba que usem, la gestió dels residus en la cafeteria del centre, els tipus d’esmorzar, un mapatge de l’ús de papereres del centre, el càlcul de la petjada de carboni o l’ús de les xarxes socials. Un cop avaluades les necessitats del centre, es promouran accions diverses a partir del segon trimestre per intentar millorar aquells aspectes que s’hagin detectat.