Visita al mercat ambulant medieval

El passat dia 21 d’octubre els alumnes de FPB de Comerç i màrqueting van realitzar una visita al mercat ambulant medieval a Elx, amb la finalitat de posar en pràctica el vist en classe sobre les diferents matèries estudiades.

Van poder comprovar com s’organitzen els llocs i al seu torn els productes, també van veure com s’ambientava aquest tipus de mercat ambulant quant a decoració, aromes, música, etc., comprovant les diferents tècniques de màrqueting dutes a terme.

Els alumnes van realitzar activitats com ara diverses preguntes al personal del
mercat ambulant per a recopilar informació comercial realitzant posteriorment el següent resum de la visita:

En la nostra visita al mercat ambulant comprovem que hi havia una gran varietat de llocs, des de roba, marroquineria, joieria i complements de decoració, veles aromàtiques, sabons…i després, llocs específics d’alimentació i hostaleria on es podia degustar formatges, dolços, salats, i carn a la graella. En general considerem que podria haver-hi entre 50 i 60 llocs de diferents varietats.
Estava molt ben organitzat, amb molt bona presentació. Comencem la visita per la zona de la Glorieta i la vam anar envoltant ja que els llocs estaven al voltant d’ella. Després, continuem recorrent el mercat ambulant cap a la zona de Santa María, per un carrer per als vianants on havien posats a banda i banda del carrer, en ells hi havia gran varietat de productes, molts d’ells artesanals, i tot ambientat amb música, decoració i vestimenta de l’època.

També vam poder gaudir d’activitats que realitzaven personal del propi mercat ambulant com tocar instruments musicals i cercaviles de l’època. Una vegada arribem a la zona de Santa Maria, vam veure que en ella es trobaven principalment posats de menjar on podies prendre carn a la brasa i a la graella, entrepans, montaditos, varietat de dolços i salats i diverses begudes.
En el nostre recorregut al llarg del mercat ambulant vam estar parlant amb els dependents sobre el negoci, si es tractava d’un negoci familiar o no i alguns d’ells ens van comentar que sí, a més alguns l’havien heretat de pares a fills, uns altres ens van comentar que portaven amb el negoci més de 9 o 10 anys.
Per a acabar, vam voler saber si disposaven d’alguna seu principal on guardaven
tot el material i decoració del mercat ambulant al que ens van respondre que tenien un lloc al Pinós.
En general, ens van comentar que aquest negoci era rendible i vivien d’ell perfectament.

Manoli Miralles
Professora de Serveis comercials.