Celebracions pel 8 de març: ex alumna del Joanot fa una xarrada sobre la dona durant el franquisme

Aquesta entrada és una contribució del nostre institut a la conscienciació sobre els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible): ODS 5. Igualtat de gènere.

Miriam García, ex alumna del Joanot, ens ha visitat per a oferir una documentada xarrada sobre la figura de la dona durant el franquisme. Miriam ha estudiat Història en la universitat i ha realitzat un interessant recorregut pels estereotips i la realitat de la dona al llarg de la dictadura franquista. Aquestes xarrades són molt importants per a la formació de l’alumnat, perquè a part d’introduir-los en una lectura de la història més profunda de la que pot fer-se normalment en classe, aborden temes com el de la situació de la dona en el segle passat que posteriorment hauran d’interpretar en les diferents lectures a les que s’enfrontaran al llarg de la seua escolarització: La casa de Bernarda Alba, Historia de una escalera o Entre visillos.