Taller sobre terratrémols i tectònica de plaques

Aquesta entrada és una contribució del nostre institut a la conscienciació sobre els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible): ODS 4. Educació de qualitat.

Els alumnes i alumnes de 4t ESO i 1r de Batxillerat de ciències han gaudit dels coneixements dels professionals encarregats de la xarxa sísmica d’Alacant. Les activitats han consistit en una xarrada i tallers pràctics sobre terratrémols i tectònica de plaques, en els quals s’han realitzat demostracions sobre el comportament d’edificis davant aquestes vibracions, així com el mesurament de la pertorbació generada amb els seus salts amb l’ajuda d’un sismògraf.

A més, també s’ha realitzat una activitat pràctica en l’exterior, amb la generació d’una pertorbació amb l’ajuda d’un martell de 8 kg i el mesurament d’aqueixa ona amb un equip sísmic, la qual cosa ha servit per a explicar com s’ha aconseguit saber l’estructura de l’interior terrestre.