Tres ex alumnes de l’IES Joanot Martorell guanyen el Premi Especial del concurs “Sapiència” de la Comunitat Valenciana

Tres ex alumnes del Joanot Martorell han sigut guardonats amb el Premi Especial en la primera edició dels Premis Sapiència, finançats i organitzats per la
Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i la Xarxa de
Universitats Valencianes (RUVID) per al foment de la Investigació, el Desenvolupament i la innovació.

El jurat, format per 72 reconegudes persones expertes de les universitats valencianes i presidit pel president de RUVID, va donar a conéixer la distribució dels premis.

D’entre els 30 projectes finalistes, el projecte més ben valorat pel jurat
va rebre el Premi Especial, dotat amb 5.000 euros per a l’equip investigador, i 2.000 euros per al professor/a tutor/a i va ser el titulat: Estudi de l’efecte tòxic de metalls pesants sobre el creixement vegetal.

Aquest treball, realitzat al llarg del curs passat quan els alumnes estaven en 2n de batxillerat, va tindre com a principal objectiu contrastar si l’exposició als metalls pesants Ni+2, Pb+2 i Fe+3 presents en els sòls de la comarca, afectava la germinació i elongació radicular de les llavors d’hortalisses tan habituals com la col, encisam i cogombre. L’alumnes autors han sigut Francisco Cielo Pamies Pérez, Adrián Gea García i Monim Ech Chalh i el professor tutor, Ángel Luis Torres Climent de l’IES Joanot Martorell d’Elx.