Els musicals solidaris del Joanot s’ofereixen a la ciutat

El diari Informació d’Elx recull la realització de dos musicals representats en favor de Save The Children, els dies 25 i 26 de juny de 2021 en el poliesportiu El Toscar d’Elx.

Un any més, l’alumnat de 1r de batxillerat de l’IES Joanot Martorell d’Elx ha presentat dos musicals amb la intenció de recaptar fons a benefici de la Fundació “Save The Children”. Concretament, el divendres 25 de juny va representar en la pista semicoberta del poliesportiu El Toscar d’Elx, el musical titulat “Algú a Qui Estimar (A tribut de Queen)” que va comptar amb nombrós publique, i entre familiars i amics, va destacar la presència de l’alcalde d’Elx, Carlos González i el regidor d’Esports Vicente Alberola. El segon musical titulat “Dream Factory Musical”, es va presentar el dissabte 26, també en la citada instal·lació, i va comptar amb la presència de la regidora d’Educació María José Martínez. Cal destacar el suport prestat per el Ajuntament d’Elx en cedir les instal·lacions i facilitar en tot moment la seua organització. El centre educatiu il·licità ha rebut en els últims anys guardones, a nivell nacional, pel seu esforç en el foment de l’educació.

Per part seua, l’alumnat implicat ha superat fases complicades derivades de la pandèmia, i que, malgrat les dificultats, el motor principal que ha mobilitzat i canalitzat energies, no era un altre que recaptar fons amb finalitats benèfics per a la Fundació “Save The Children”.

Finalment, és necessari destacar, que aquest projecte es troba seleccionat dins dels projectes d’Innovació Educativa de la Generalitat Valenciana. I en aqueix sentit, l’IES Joanot Martorell d’Elx porta diversos anys dinamitzant i representant musicals que suposen una motivació extraordinària en l’alumnat, al mateix temps que són un referent per a altres centres educatius. Sens dubte el valor educatiu que aporta aquest tipus de projectes és innegable, en tractar-se d’un projecte interdisciplinari, on el propi alumnat idea, construeix, dissenya i projecta la seua il·lusió i enginy. La creativitat, iniciativa, lideratge, cooperació, entre altres valors, juguen un paper fonamental en la seua creació, perquè els protagonistes han pogut vivenciar totes les fases per les quals passa un projecte d’aquest calat: projecció d’una temàtica, elaboració d’un guió, repartiment de rols, disseny de coreografies, construcció d’un decorat, caracterització dels personatges, escenografia, música, interpretació… en definitiva, han sigut protagonistes en primera persona de la seua pròpia creació.