Preguntes Freqüents (FAQ)

Qui pot matricular-se en el Centre?

Pot matricular-se qualsevol persona major de 18 anys. Aquest límit d’edat està marcat per la legislació educativa vigent. També es poden matricular els alumnes de 16 anys, però únicament si disposen d’un contracte de formació en alguna empresa, que impedeix assistir en classe en un IES.

Quina documentació es necessita per a matricular-se?

Per a inscriure’s en qualsevol dels cursos només has de passar pel Centre amb una fotocòpia del DNI, tres fotografies de carnet, i emplenar la sol·licitud.

Si vols matricular-te en el Graduat en Educació Secundària has de portar un certificat de notes oficial (si disposes) que acredite experiències, habilitats, estudis o cursos realitzats. Aquest certificat s’ha de demanar en el Centre on s’han realitzat els estudis anteriors. Aquesta documentació és necessària per a inscriure’s al nivell que et corresponga i poder convalidar algun dels estudis realitzats.

Quins són els horaris de les classes?

Els horaris dels diversos cursos es poden consultar en l’apartat d’aquesta web: “Horaris“. Són variables i intenten adaptar-se a les necessitats de les persones que assisteixen. Al llarg del curs, l’horari del Centre és des de les 9 del matí fins a les 22 de la nit. Els cursos es reparteixen al llarg del dia.

Què es pot fer en el Centre?

● Aprendre a llegir i escriure.
● Perfeccionament de les tècniques bàsiques de lectura i escriptura.
● Iniciació a la Formació Bàsica.
● Graduat en Educació Secundària en les modalitats presencial i semipresencial.
● Preparació de les proves per a l’accés als estudis de Tècnic de Grau Superior.
● Preparació de les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys.
● Cursos per a la preparació de les proves de nivells A2, B1, B2, C1 i C2 de valencià
● Cursos d’Informàtica.
● Cursos d’Español per a Estrangers.
● Cursos per a obtindre les Competències Clau Nivell 2 de LABORA.
● Cursos d’Inglés (nivells A1, A2 i B1).

Què s’estudia en ALFABETITZACIÓ?

S’ofereixen dos nivells destinats a aquelles persones que tinguen necessitats d’alfabetització.

El primer nivell està dirigit a persones amb un nivell nul o mínim en lectoescriptura.

El segon nivell és de perfeccionament i està destinat a persones que sabent llegir i escriure, ho fan amb dificultat i necessiten millorar.

Què s’estudia en NEOLECTORES?

Els alumnes de Neolectores, reforcen les capacitats bàsiques, lingüístiques i matemàtiques.

Dirigit a persones que saben llegir i escriure i serveix de preparació per a afrontar el curs de Pregraduat.

Què s’estudia en PREGRADUAT / COMPETÈNCIES CLAU?

Curs de preparació per al Segon Cicle l’objectiu del qual és l’obtenció del Graduat en Educació Secundària.

En aquest curs es matriculen els alumnes que no tenen cap mena de titulació prèvia (Graduat Escolar) ni han completat els nivells inicials de la Secundària Obligatòria.

En aquest nivell es prepara a l’alumnat per a la prova lliure de Competències Clau que permet realitzar cursos de nivell B en el SERVEF Formació i a més poder optar a carnets d’instal·lador.

Aquest curs facilita la preparació del 2 Nivell de Competències Clau.

Què s’estudia en GES 1?

És el primer curs dirigit a l’obtenció del Graduat en Educació Secundària. Equivaldria en un sistema ordinari a un 3r de l’ESO.

Què s’estudia en GES 2?

Aquest curs completa el Segon Cicle formatiu en la Formació Permanent d’Adults i en superar-lo s’obté el Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

Per a accedir a Ges II és necessari haver superat GES I, 3r de l’ESO o el primer curs d’un PCPI.