El Centre de Formació Barri Tómbola, naix allà pel curs 1985-1986, encara que la primera acta de Claustre de Professors que conservem duu data de setembre de 1986.

El centre té fet, per tant, un camí llarg amb alts i baixos; moments de molta afluència d’alumnat i moment en què els mateixos professors han hagut d’anar per les bústies del barri (i dels barris colindants) deixant els fullets d’oferta formativa perquè el potencial alumnat s’animara a matricular-se.

Avui és un centre de formació d’adults consolidat i amb una matrícula que supera els 300 alumnes cada curs. A l’apartat d’oferta formativa, podreu veure amb detall els cursos i els tallers que impartim.

Història del barri

El Barri de Tómbola es creà pels anys 60 amb el nom inicial de Pio XII.

Des de primera hora se l’anomena Barri de la Tómbola perquè Càritas va realitzar una tómbola a l’Explanada i amb els diners que es van arreplegar, van començar a construir-se les primeres cases del barri, que constaven de planta baixa i pis, amb pati al darrere.

Des d’aleshores el barri oblida el nom inicial de Pio XII per quedar-se amb el  de Tómbola, i actualment combina eixes primeres “casetes” amb altes torres dotades d’urbanitzacions i aparcaments.

A dia d’avui el barri queda molt ben situat, a 1,5km de Sant Vicent del Raspeig i 1km de la Universitat d’Alacant.

El seu accés és privilegiat, a 1km de la sortida de l’autovia A7.

Entorn geogràfic

El Barri de Tómbola se situa en la zona nord-oest de la ciutat d’Alacant, envoltat pels barris de Rabassa, Sant Agustí, Los Angeles, Ciutat jardí i Divina Pastora.

El transport públic uneix el barri amb el centre de la ciutat. Línies 4, 8b i 24, d’autobús i línia 2 del TRAM