RETOL INFANTIL

AMBIENT "ATELIER"

Aquest ambient es presenta com un taller de creació que potencia al màxim la capacitat expressiva dels xiquets xiquetes. Seguint la concepció de “los cien lenguajes de los niños” de Loris Malaguzzi, aquest ambient es presenta com un espai de múltiples recreacions artístiques, entenent l ́art en la seua més àmplia concepció.
Les propostes que es presenten incidiran en la idea de procés, és a dir, descobrir formes de fer obertes que no busquen un únic resultat.
Així mateix desenvolupem conceptes bàsics científics i matemàtics mitjançant la interacció amb diferents materials naturals, la creació d’hipòtesis i l’experimentació i exploració lliure dels objectes. És un ambient que promou i potencia l'expressió artística dels xiquets/es i desenvolupa la sensibilitat i la seua percepció artística, afavorint la creativitat i un desenvolupament harmoniós com a persona. A més a més, desenvolupa l’observació cap a l'altre tenint un paper molt important, ja que permet que els xiquet/es aprenguen a valorar el treball dels altres i el respecte, donant la seua pròpia opinió.

AMBIENT "LLUM I FOSCOR"

La foscor, un dels majors temors dels nostres xiquets/es, però si aquest espai fosc el combinem amb elements molt atractius per als alumnes, aconseguim que els infants entren en un món de màgia, ple de sorpreses, llums, colors, ombres, foscor,… En aquest espai s’han de facilitar diferents materials i propostes, per tal que el xiquet/a tinga la llibertat d’experimentar, manipular, formular hipòtesis i aprendre de manera autònoma i vivencial. Un lloc on els alumnes aprenen les possibilitats òptiques i artístiques de la llum.
Aquest ambient ens trasllada a les experiències de Malguzzi en les escoles infantils de Reggio Emilia. Aquest autor dona molta importància al factor sorpresa, la curiositat i la fantasia que desperta el contrast entre la llum i les ombres.

AMBIENT "JUGAR A SER"

En aquest ambient desenvoluparem a través del joc simbòlic i l’experimentació, els xiquets/es comencen a imaginar el que els agradaria ser o fer i posen en marxa la seua imaginació. Els xiquets/es creen, imaginen, pensen i imiten, creant els seus propis aprenentatges. Tenint sempre present la igualtat de sexes i la relació entre iguals. Es tracta d’un procés on els xiquets/es, d’una manera lliure, consoliden diferents aprenentatges socials i el seu desenvolupament com a persones en un determinat context social i cultural.

AMBIENT "ISAAC NEWTON"

En aquest ambient desenvoluparem conceptes bàsics científics i matemàtics mitjançant la interacció amb diferents, materials naturals, la creació d’hipòtesis i l’experimentació i exploració lliure dels objectes.
Les construccions són una manera d'intervindre en l ́espai per modificar-lo. Les peces de construcció de fusta són les més característiques i ofereixen múltiples opcions didàctiques relacionades amb el desenvolupament del pensament lògic-matemàtic.

Amb l ́acció de construir, el xiquet està treballant en la seua organització de l ́espai temporal, està en contacte amb els conceptes numèrics i aquells relacionats amb el volum, la longitud, el pes, l ́equilibri, etc…