Es tracta d’una dinàmica a realitzar en gran grup, on l’alumnat, de forma col·lectiva, dialoga i expressa les seues emocions, sentiments i opinions a partir de la lectura d’un clàssic de la literatura universal. Els alumnes aprenen, per una part, a escoltar i respectar les opinions de la resta i, a més, a expressar les seues opinions, sentiments, etc de forma asertiva i sense por, doncs tota opinió és respectable.
Les tertúlies dialògiques potencien que l’alumnat, de qualsevol edat, gènere o capacitat, s’aprope a la cultura universal, al seu pensament al llarg de la història acumulat per la humanitat al llarg del temps.
S’aposta per les obres clàssiques perque hi ha un consens universal envers la seua qualitat, la capacitat per aportar temes que preocupen als èssers humans des de sempre, la seua riquesa de vocabulari, estructures, etc…
En la nostra escola hem apostat per que aquesta activitat involucre també a les famílies, gaudint de la lectura amb els seus fills/filles i, desprès, a l’aula, en gran grup el nostre alumnat analitzarà allò que li haja cridat l’atenció.
Llibres en 1r de primària.