Proyecto de Investigación e Innovación Educativa “El reto de la alfabetización en un CEE”

Activitats amb l'alumnat

Llapis alternatius

El terme llapis alternatius fa referència a qualsevol ferramenta que proporcione a un estudiant accés a totes les lletres de l'alfabet.

Hanser, 2009

Lecturas compartidas

Interaccions que ocorren entre un adult i un aprenent mentre miren i llegixen un llibre junts (Ezell i Justice, 2005).

Pot beneficiar-se qualsevol lector emergent, independientement de la seua edat.

Seleccionem textos de longitud adequada per a que l'alumnat mantinga l'atenció, puga comprendre i que siguen interesants i respectuosos amb la seua edat.

Lectura independent

Per a què una lectura puga considerar-se independent, la persona ha de poder triar el que va a llegir, tenint en compte que eixa “lectura” pot consistir en l'exploració tàctil del conte, a centrar l'atenció en les imatges i lletres sense comprendre encara el que simbolitzen, en l'experiència de passar les pàgines…

Consciència Fonològica i principi alfabètic

Es realitzen diferents rutines i activitats a través de la qual es treballa la consciència lèxica, la consciència sil·lábica i la consciència fonèmica, així com el principi alfabètic: la paraula del dia, diari viatjer, jocs fonèmicos...

Escritura compartida i independent

Activitats específiques d'escriptura que proporcionen una estructura diària coherent i que permeten a l'alumnat participar de manera activa en una activitat grupal i també fer un treball independent.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies