Proyecto de Investigación e Innovación Educativa “El reto de la alfabetización en un CEE”
Activitats amb l'alumnat
Llapis alternatius
El terme llapis alternatius fa referència a qualsevol ferramenta que proporcione a un estudiant accés a totes les lletres de l'alfabet.
Hanser, 2009
Lecturas compartidas
Interaccions que ocorren entre un adult i un aprenent mentre miren i llegixen un llibre junts (Ezell i Justice, 2005).
Pot beneficiar-se qualsevol lector emergent, independientement de la seua edat.
Seleccionem textos de longitud adequada per a que l'alumnat mantinga l'atenció, puga comprendre i que siguen interesants i respectuosos amb la seua edat.
Lectura independent
Per a què una lectura puga considerar-se independent, la persona ha de poder triar el que va a llegir, tenint en compte que eixa “lectura” pot consistir en l'exploració tàctil del conte, a centrar l'atenció en les imatges i lletres sense comprendre encara el que simbolitzen, en l'experiència de passar les pàgines…
Consciència Fonològica i principi alfabètic
Es realitzen diferents rutines i activitats a través de la qual es treballa la consciència lèxica, la consciència sil·lábica i la consciència fonèmica, així com el principi alfabètic: la paraula del dia, diari viatjer, jocs fonèmicos...
Escritura compartida i independent
Activitats específiques d'escriptura que proporcionen una estructura diària coherent i que permeten a l'alumnat participar de manera activa en una activitat grupal i també fer un treball independent.


































