L'alumnat de tercer i quart apren de la mà de la ciència
Les xarrades científiques naixen de la necessitat de transmetre a l'alumnat la percepció científica a través de l'observació i l'experimentació directes a l'aula. A través d'aquestes activitats els alumnes i les alumnes són actors del procés d'aprenentatge (aprenentatge basat en problemes): desenvolupen hipòtesi, identifiquen conseqüències, sol·liciten informació addicional i comprenen els mecanismes que governen la realitat.
Col·laboració amb l'Institut d'agroquímica i tecnologia d'aliments
Experiment 1: Menjant colors.
El nostre alumnat ha observat els compostos importants que hi ha en els aliments mitjançant el caldo d'una col llombarda i el suc d'una llima.
Experiment 2: Els microorganismes que ens envolten.
Com tot el nostre entorn i la nostra pell està embolicat per diferents microorganismes. Al l'aula hem observat de manera directa, amb una placa de cultiu, la necessitat de tindre les mans netes i de tindre una bona higiene.