Senyes d’identitat

El nostre col·legi, a través del treball desenvolupat pel professorat i la col·laboració amb les famílies, pretén ser una escola propera a l’entorn que l’envolta, donant resposta a les necessitats de cada alumnat de forma inclusiva, fomentant la participació democràtica i/o de consens de tots els seus membres i, on es valora l’esforç i el respecte en el treball diari. Som un col·legi públic de tots i per a tots.

Per a aconseguir aquest propòsit, estarem dins del marc que assenyalen els valors, objectius i prioritats d’actuació que ens defineixen:

  1. Col·legi plurilingüe: 
  • D’acord amb el programa lingüístic autoritzat, l’escola realitza l’aprenentatge de la lectura i escriptura en les dues llengües cooficials de la Comunitat Valenciana. El centre educatiu compta amb el programa PEPLI en Infantil i Primària, complint amb el percentatge votat per les famílies per a vehicular el castellà, el valencià i l’anglés a les diferents matèries que s’imparteixen en el Centre.
  • El nostre objectiu final és que l’alumnat obtinga un correcte domini oral i escrit del valencià i castellà, a més d’una competència comunicativa òptima en llengua anglesa.
  1. Col·legi competencial:

Es buscarà potenciar el desenvolupament de les competències bàsiques de  l’ alumnat, partint de les seues capacitats i interessos, per a ajudar-los a desenvolupar-se en un món globalitzat, interactiu i centrat en el coneixement. Per això, acompanyarem  al nostre alumnat en el seu procés de construcció com a persona plena, afavorint en la seua formació:

  • La capacitat crítica, racional i creativa.
  • La competència de “aprendre a aprendre”.
  • El compromís ètic i de valors amb el seu entorn personal, local i global.
  1. Línia metodològica:  

Anirà enfocada de la següent manera:

  • Fomentar els hàbits positius de respecte, tolerància, solidaritat, responsabilitat i esforç.
  • Propiciar una educació Integral de l’alumnat que tinga en compte tant l’aspecte intel·lectual i competencial, com els valors fonamentals per al desenvolupament harmònic de la seua personalitat.
  • Respectar el nivell i el ritme personal de cada alumne/a evitant tota classe de discriminació.
  • Partir de la base cultural i dels coneixements previs que tinga l’alumnat per a adequar el procés d’ensenyança – aprenentatge.
  • Relacionar els continguts amb la realitat més pròxima d’aquests (aprenentatge significatiu).
  • Desenvolupar el sentit crític de l’alumnat i la capacitat de debatre respectuosament.
  • L’ordre i el bon clima de treball, que són necessaris per a realitzar aquesta labor, es basaran en el respecte mutu, el diàleg, la reflexió, la tolerància, la col·laboració i la mediació.
  • L’Avaluació tindrà caràcter formatiu, processual i orientador, fent a l’alumnat conscient i partícep dels seus progressos i metes a aconseguir durant tot el procés d’aprenentatge. Es donarà valor a tots els processos desenvolupats per cada alumne/a en funció del seu nivell de competències.
  • Col·legi digital: Les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) seran un mitjà a través del qual desenvolupar la competència digital de l’alumnat. Així, la utilització de metodologies actives i eines adequades serà una manera d’actuar habitual.
  • Es fomentarà l’educació emocional, a través de programes específics en Educació Infantil i Primària, perque els aprenentatges siguen efectius i significatius.
  • El valor ecològic i cura mediambiental es desenvoluparà integrant l’hort escolar (col·legi ecològic) en les activitats programades a nivell d’aula i en les activitats complementàries que organitza el col·legi de forma gratuïta després del servei de menjador escolar. Es fomentarà el reciclatge a les aules, menjador escolar i l’ús del punt de recollida de piles centralitzat en consergeria.
  • Educació Infantil treballarà a través de metodologies actives (treball per projectes). A més, en Educació Primària, es fomentarà la inclusió gradual d’aquestes metodologies actives com a resposta a l’atenció a la diversitat.
  1. Col·legi mediador i plural: 
  • L’educació i la convivència tindran lloc en un marc de solidaritat, tolerància i respecte a la llibertat, la personalitat i les conviccions de cadascun.
  • Es fomentarà la resolució pacífica de conflictes entre igualés a través de processos de mediació, on es pose en relleu tota classe d’emocions que ajuden el creixement personal de l’alumnat.
  • L’alumnat de cinquè i sisè participarà de forma activa a través del programa Alumnat Observador de la Convivència, regulat en el RRI.
  • Es potenciaran els valors necessaris per a una bona convivència escolar tant dins com fora de l’aula. Se crearan dinàmiques de grup on es prenga consciència de la necessitat de normes que regulen la vida col·lectiva i el seu compliment.
  1. Col·legi coeducatiu i compensador de desigualtats: 
  • Per a donar resposta a les característiques del nostre alumnat, duem a terme una educació per a la igualtat, sense discriminacions per raó de raça, ètnia, sexe, edat, religió, llengua, nivell social o cultural i procedència geogràfica, al mateix temps que s’exerceix una acció compensatòria de les desigualtats.
  1. Col·legi esportiu: 
  • Som un col·legi promotor de l’activitat física i l’esport, per tant, a través de les activitats programades en la PGA es fomentarà la superació, perseverança, igualtat, respecte, esportivitat, solidaritat i companyerisme, èxit personal i col·lectiu, entre altres.
  1. Col·legi democràtic | Modalitat de gestió institucional: 
  • El centre durà a terme una gestió participativa a través dels seus organismes representatius i afavorirà les relacions amb les institucions de l’entorn. Ens basem en el principi de participació democràtica, afavorint la col·laboració, l’aportació d’iniciatives i propostes i el repartiment de responsabilitats entre els membres de la Comunitat Educativa (pares, mares, alumnat, personal no docent i professorat).
  • Sempre que siga possible, en primer lloc, s’intentarà arribar als acords de forma consensuada.
  1. Col·legi obert i pròxim:
  • El col·legi es troba obert a l’actuació, col·laboració i utilització de les instal·lacions per totes aquelles institucions, organitzacions o empreses de caràcter públic i privat que contribuïsquen al compliment de les línies educatives que en aquest document es defineixen

9. Col·legi inclusiu:  

  • La nostra escola s’encamina al desenvolupament d’un model inclusiu, fent efectius els principis d’equitat i igualtat d’oportunitats en l’accés, la participació i el progrés de tot l’alumnat, afavorint la igualtat i la plena inclusió de tot l’alumnat, en especial d’aquell que es troba en situació de major vulnerabilitat o d’exclusió social. 

 


TORNE A INFORMACIÓ GENERAL DE CENTRE

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies