Proposta didàctica per commemorar el 8M.

Avui compartim una situació d’aprenentatge per treballar “Les dones en la tradició” per commemorar el 8 de març el dia de la dona des de l’aula de música i dansa d’arrel tradicional Salvadora Sancho.

Encara que les dones en els últims anys han anat visibilitzant la seua tasca, cal recordar que no fa molts anys no tenien accés a infinitats d’àmbits i activitats.

En aquesta proposta els alumnes podran conèixer l’aparició de les primeres dones, o no, en algunes manifestacions festives i artístiques del nostre Patrimoni. Al mateix temps podreu aprofitar i aprofundir més en aquestes manifestacions en els vostres projectes interdisciplinars, ja que algunes d’elles són Patrimoni de la Humanitat o Bé d’Interès Cultural i es poden treballar des de diferents àmbits, com són la Geografia, la Història, la vessant artística en Música i dansa, el Medi Social, la Llengua, etc.

Podeu adaptar la proposta al nivell que desitgeu, ja que es pot treballar des de la visualització i comentari oral en nivells més baixos, i posar alguns vídeos perquè coneguen les diferents manifestacions, o bé es pot utilitzar com un treball d’investigació on els alumnes, de forma grupal, hagen d’investigar i buscar les dades que es demanen per descobrir-ho, en nivells més avançats de Primària o ESO.

Vos animem a descobrir algunes dades històriques del nostre Patrimoni a través d’aquesta proposta. Endavant!

Les-dones-en-la-tradicio.-AD-musica-i-dansa-darrel-tradicional-Salvadora-Sancho

Proposta-didactica-A.D-Les-dones-en-la-tradicio