Primeres visites a l’Aula Didàctica Salvadora Sancho

El passat 21 i 22 de desembre l’Aula Didàctica Salvadora Sancho va rebre les primeres visites abans de Nadal, amb alumnat del CEIP Beato Jacinto Castañeda i l’IES Lluís Simarro. Aquests dos centres van participar en el taller de cançons “Qui canta el seu mal espanta”, que van estar dedicats a les nadales tradicionals valencianes.

L’alumnat va poder conéixer i cantar de primera mà els instruments típics tradicionals nadalencs de les nostres terres i van poder aprendre algunes de les nadales del repertori valencià al llarg de tota la geografia, com ara: Ai Pep, A la rum rum de Bocairent, Donem l’asguinaldo, L’olla de Nadal, Aguinaldo de Villalonga o L’asguilando de Moixent, entre d’altres.

En aquest taller vam tindre la presència del cantaor socarrat Pep Gimeno Botifarra, reconegut per la seua tasca de recuperació del nostre patrimoni oral, que a més de cantar ens va delectar amb romanços i dites populars de Nadal.