Setmana Cultural – Pasqua Sostenible 2021

PASQUA SOSTENIBLE 2021 . Els dies 29, 30 i 31 de març.

D’acord amb la idea sortida en el Comité Ambiental de fer una pasqua més sostenible, van sorgir diferents propostes d’activitats relacionades amb l’educació ambiental per a treballar durant els tres dies de la setmana cultural.

El primer dia, dilluns 29 de març, a l’entrada del col·legi es va col·locar l’exposició de l’ONG Global Nature: “Diari del viatge de la Paludicola, les aventures de les xitxarres d’aigua pels aiguamolls”. L’exposició conta la vida d’una au menuda molt amenaçada que emigra a Àfrica en hivern i en estiu a Europa central.  Durant tres dies, tot l’alumnat podrà gaudir de l’exposició d’aquest fascinant au anomenada Paludicola, col·loquialment Xitxarra d’igua o en castellà Carricerin Cejudo.

Al mateix temps, l’alumnat d’infantil i de 1r de Primària han participat en el taller organitzar per la ONG Global Nature elaborant unes màscares de la Paludicola i un nui am palla amb una titella d’aquest au.

L’alumnat de 4t, 5é i 6é van participar en els tallers BIO, organitzat pel Comité d’Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV), amb l’objectiu d’educar i formar sobre agricultura ecològica, alimentació sana i respecte pel medi ambient. Els xiquets han tingut l’oportunitat de conéixer una altra forma de producció d’aliments més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient, a més d’aprendre els grans beneficis que aporten a la seua salut, creixement i benestar en forma de joc didàctic per a augmentar la motivació, participació i dinamisme a l’aula.

Al dia següent, tot l’alumnat va poder gaudir de l’exhibició del taller d’aus de rapinya,  aprenent  molt al voltant d’aquestes aus diürnes i nocturnes. Vam poder vore de prop i de primera mà el vol majestuós d’una àguila. Vam conéixer dos àguiles Larry, mascle i femella, i un duc o Búho Real en castellà, també anomenat Brúfol. Tot l’alumnat va ser conscient de la importància de cuidar aquestes aus amenaçades en perill d’extinció i els perills que troben en el seu hàbitat degut a l’acció de l’home, com son les línies elèctriques d’alta tensió, el verí dels conreus, entre altres.

L’últim dia, dimecres 30 de març, l’ONG Global Nature va prepara un taller per als mes majors del col·legi. L’objectiu era conscienciar a l’alumnat de la importància dels Rats Penats en el nostre ecosistema, ajudant a controlar les plagues de mosquits, principal aliments d’aquest fascinants animals. A més a més, ens van portar dos caixes nius de Rats Penats per a col·locar-les més endavant en la zona propera a l’hort escolar.

Per si fora poc, el col·legi a nivell de tutoria va preparar més tallers i activitats:

• Per a l’alumnat d’Infantil es va realitzar un taller en  l’hort escolar organitzat per la regidoria de medi ambient de l’ajuntament d’Alqueries a càrrec de Clara Segarra. Van gaudir amb l’activitat organitzada per l’AMPA elaborant un Cap Pelón, serà divertit vore com creix el pel! També vam construir un hotel d’insectes per a cada aula i diferents menjadors per als pardals que vullguen apropar-se a vore’ns.

• L’alumnat de primària,  va preparar un rap que tenia com a tema principal  la sostenibilitat.
  • Es van projectar dues pel·lícules, una per als més menuts de primària que es dieia “Bikes” i una altra per als més majors anomenada “volant junts”. La primera tracta el tema de la mobilitat sostenible i la contaminació i la segona tracta de la importància de la biodiversitat per a un planeta millor. Cada curs en la seua tutoria va poder vore i debatre al voltant dels temes tractats en la pel·lícula.
  • Tallers per a 2n i 3r de primària de paper reciclat amb decoració de pètals de flors de l’hort escolar.

Una setmana cultural molt completa i d’acord amb la filosofia d’un centre sostenible. Un centre respectuós amb el medi ambient i participatiu per conscienciar a l’alumnat de la importància de la biodiversitat per a tindre un món millor.