Un dels objectius d’aquest projecte és ajudar l’alumnat a combinar el folklore tradicional i modern amb les matemàtiques, permetent-los adquirir consciència cultural i al mateix temps fer que aprendre matemàtiques siga divertit.

En aquest, xiquets i xiquetes de diferents països fusionaran creativament les seues històries culturals amb problemes matemàtics, treballant junts en una col·laboració internacional. Cada país selecciona la seua pròpia història folklòrica tradicional i els elements matemàtics d’aquestes històries (números, patrons, resolució de problemes) s’identifiquen i presenten als xiquets. Després, els xiquets afigen una perspectiva moderna a aquestes històries, creant nous contes amb temes matemàtics. Al llarg d’aquest procés es van incorporant als contes conceptes i problemes matemàtics.

El projecte no es limita a contes matemàtics, també inclou diversos elements folklòrics com a danses folklòriques, cançons, endevinalles, jocs i arts tradicionals. A partir de les seues històries, els xiquets dissenyen jocs i trencaclosques amb temes matemàtics. Alumnat de diferents llocs d’Europa comparteixen i aprenen històries i jocs d’uns altres a través d’una plataforma digital, fomentant l’intercanvi cultural.

El projecte culmina amb un festival internacional on els xiquets presenten els seus projectes i s’entreguen premis en categories com a Millor història i Trencaclosques més creatiu.

Els projectes eTwinning són una iniciativa de la Comissió Europea en mode de programa educatiu que promou la col·laboració i agermanament de dos o més centres escolars, siga d’un mateix país o de diferents països europeus. Aquest agermanament serveix per a establir projectes educatius sobre qualsevol tema de l’àmbit escolar, basats en el treball en col·laboració, desenvolupament de les competències clau, l’ús de les TIC i la potenciació de la dimensió europea.

Cal destacar els aspectes positius d’aquests agermanaments com: el sentit de creació de comunitat amb altres centres; les possibilitats d’aprenentatge entre parells, siga entre docents o entre alumnes; però, sobretot, destacarem la possibilitat de compartir idees i experiències per al creixement personal o col·lectiu dins de la societat europea.

En el nostre cas durant aquest curs 2024-2025, l’alumnat de 4t de primària, juntament amb els docents Vanesa López, Inma Calatayud i Carlos Álvarez, han desenvolupat conjuntament amb socis d’escoles de Turquia, Grècia, Romania, Geòrgia i Espanya, el projecte anomenat MATH TALES, l’objectiu del qual ha estat transformar històries en classes de ciutadania i matemàtiques.

Però com, ho hem fet? Mitjançant el desenvolupament de:

– Valors de ciutadania.

– Matemàtiques i llenguatge comú.

– Cooperació.

– Respecte per la diversitat cultural.

– Responsabilitat social.

Tot allò creat, compartit i aprés pel nostre alumnat durant el temps de la durada del projecte ha quedat recollit en aquest document perquè quede a l’abast d’alumnat i famílies.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies