


Un dels objectius d’aquest projecte és ajudar l’alumnat a combinar el folklore tradicional i modern amb les matemàtiques, permetent-los adquirir consciència cultural i al mateix temps fer que aprendre matemàtiques siga divertit.
En aquest, xiquets i xiquetes de diferents països fusionaran creativament les seues històries culturals amb problemes matemàtics, treballant junts en una col·laboració internacional. Cada país selecciona la seua pròpia història folklòrica tradicional i els elements matemàtics d’aquestes històries (números, patrons, resolució de problemes) s’identifiquen i presenten als xiquets. Després, els xiquets afigen una perspectiva moderna a aquestes històries, creant nous contes amb temes matemàtics. Al llarg d’aquest procés es van incorporant als contes conceptes i problemes matemàtics.
El projecte no es limita a contes matemàtics, també inclou diversos elements folklòrics com a danses folklòriques, cançons, endevinalles, jocs i arts tradicionals. A partir de les seues històries, els xiquets dissenyen jocs i trencaclosques amb temes matemàtics. Alumnat de diferents llocs d’Europa comparteixen i aprenen històries i jocs d’uns altres a través d’una plataforma digital, fomentant l’intercanvi cultural.
El projecte culmina amb un festival internacional on els xiquets presenten els seus projectes i s’entreguen premis en categories com a Millor història i Trencaclosques més creatiu.


Els projectes eTwinning són una iniciativa de la Comissió Europea en mode de programa educatiu que promou la col·laboració i agermanament de dos o més centres escolars, siga d’un mateix país o de diferents països europeus. Aquest agermanament serveix per a establir projectes educatius sobre qualsevol tema de l’àmbit escolar, basats en el treball en col·laboració, desenvolupament de les competències clau, l’ús de les TIC i la potenciació de la dimensió europea.
Cal destacar els aspectes positius d’aquests agermanaments com: el sentit de creació de comunitat amb altres centres; les possibilitats d’aprenentatge entre parells, siga entre docents o entre alumnes; però, sobretot, destacarem la possibilitat de compartir idees i experiències per al creixement personal o col·lectiu dins de la societat europea.
En el nostre cas durant aquest curs 2024-2025, l’alumnat de 4t de primària, juntament amb els docents Vanesa López, Inma Calatayud i Carlos Álvarez, han desenvolupat conjuntament amb socis d’escoles de Turquia, Grècia, Romania, Geòrgia i Espanya, el projecte anomenat MATH TALES, l’objectiu del qual ha estat transformar històries en classes de ciutadania i matemàtiques.
Però com, ho hem fet? Mitjançant el desenvolupament de:
– Valors de ciutadania.
– Matemàtiques i llenguatge comú.
– Cooperació.
– Respecte per la diversitat cultural.
– Responsabilitat social.
Tot allò creat, compartit i aprés pel nostre alumnat durant el temps de la durada del projecte ha quedat recollit en aquest document perquè quede a l’abast d’alumnat i famílies.

