Provocacions a Educació Infantil.

Cada divendres, a l’aula d’usos múltiples, preparem provocacions: espais i materials pensats per a estimular la curiositat, la creativitat i l’autonomia dels vostres fills i filles.

Per què ho fem?
Perquè creiem en una educació que respecta els ritmes individuals, fomenta la imaginació i convida a pensar, sentir i fer amb llibertat i respecte.

Tot seguit podeu veure la primera provocació sobre la tardor i alguns exemples de racons multinivell.

Eixida: Descobrim la tardor a la muntanya.

L’alumnat d’Educació Infantil ha realitzat una eixida a les Salines de Manuel, amb l’objectiu de descobrir l’entorn més proper i observar els canvis propis de la tardor. Durant l’activitat, els xiquets i xiquetes van passejar pel bosc, van recollir fulles, pinyes, branquetes i altres elements naturals característics d’aquesta estació. També van observar els colors de la tardor, van escoltar els sons de la natura i van gaudir d’un dia de convivència i aprenentatge a l’aire lliure. Aquesta experiència va permetre fomentar la curiositat, el respecte pel medi ambient i el gust per l’observació directa de la natura, tot relacionant-ho amb els continguts treballats a l’aula sobre la tardor.

Provocació de Halloween a l’aula fosca.

L’alumnat d’educació infantil, ha celebrat Halloween d’una manera molt original i lluminosa amb un taller d’experimentació amb llum negra.

Els nostres infants s’han endinsat en un ambient un poc més fosc, però ple de colors vibrants i molta màgia.

Aquesta activitat ens ha permès estimular la seua curiositat, la creativitat i l’experimentació sensorial d’una manera diferent.

Ens ho hem passat d’allò més bé!

Castanyada 2025

El passat 21 de novembre vam celebrar la tradicional festa de la Castanyada amb un matí ple d’activitats. L’alumnat va gaudir de tallers relacionats amb la tardor, manualitats amb fulles i contes temàtics. Les famílies i el professorat van col·laborar en la preparació de receptes i el torrat de castanyes, que després vam repartir entre tots els xiquets i xiquetes. L’ambient festiu, les olors de tardor i la participació de tota la comunitat educativa van convertir la jornada en un moment especial per aprendre, conviure i mantindre viva una tradició molt estimada.

PSICOMOTRICITAT

A les sessions de psicomotricitat, l’alumnat d’Infantil ha participat en diverses activitats lúdiques i dinàmiques que han afavorit el desenvolupament del seu cos i del moviment. A través de jocs, circuits, balls i materials variats, els xiquets i xiquetes han treballat l’equilibri, la coordinació, la lateralitat i el control corporal. Aquestes activitats també han ajudat a potenciar l’autonomia, la confiança i la relació amb els companys/es, gaudint de l’aprenentatge mitjançant el joc.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies