FPB Agrària

Duració de l’estudi:

2000 hores

Requisits d’accés:

L’accés als cicles de Formació Professional Bàsica requerirà el compliment simultani de les següents condicions:

• Tindre compliments quinze anys, o complir-los durant l’any natural en curs, i no superar els dèsset anys d’edat en el moment de l’accés o durant l’any natural en curs
  • Haver cursat el primer cicle d’Educació Secundària Obligatòria o, excepcionalment, haver cursat el segon curs de l’Educació Secundària Obligatòria.
  • Haver proposat l’equip docent als pares, mares o tutors legals la incorporació de l’alumne o alumna a un cicle de Formació Professional Bàsica,

Què aprendré i fer?

• Preparar el terreny i el substrat per a la implantació i producció del material vegetal, tenint en compte el seu ús posterior, amb la maquinària, ferramentes i útils necessaris.
  • Fer els treballs bàsics per a la instal·lació d’infraestructures per a la protecció de cultius i reg, manualment o amb l’ajuda de maquinària senzilla, minimitzant la seua incidència en el medi ambient.
  • Sembrar llavors en una xicoteta superfície de terreny, amb la profunditat concorde a cada tipus de material vegetal, així com implantar gespes i/o tepes aconseguint una bona “nascència” o arrelament.
  • Plantar o trasplantar cultius, distribuint-los sobre el terreny d’acord amb les especificacions
  • Regar el cultiu, jardí, parc o zona verda, manualment o accionant mecanismes senzills, per a satisfer les seues necessitats hídriques.
  • Adobar els cultius, jardins, parcs o zones verdes de manera homogènia, en la dosi, moment i amb l’equip indicat, per a satisfer les seues necessitats o mancances nutritives.
  • Realitzar labors de producció de planta en viver o en hivernacle d’acord amb el pla establit.
  • Muntar i desmuntar treballs de decoració floral seguint els criteris del personal de categoria superior, atesa la tipologia dels materials i matèries primeres emprades i el seu tractament.
  • Fer els treballs bàsics de presentació de la planta per al punt de venda del centre de jardineria segons el pla establit.
  • Realitzar la neteja i cura de zones enjardinades, executant xicotetes reparacions.
  • Fer les tasques de la seua responsabilitat tant individualment com en equip, amb autonomia i iniciativa, adaptant-se a les situacions produïdes per canvis tecnològics o organitzatius.
  • Adquirir hàbits de responsabilitat i autonomia basats en la pràctica de valors, afavorint les relacions interpersonals i professionals, treballant en equip i generant un ambient favorable de convivència que permeta integrar-se en els diferents àmbits de la societat.
  • Desenrotllar hàbits i valors concordes amb la conservació i sostenibilitat del patrimoni natural, analitzant la interacció entre les societats humanes i el medi natural i valorant les conseqüències que es deriven de l’acció humana sobre el mitjà.
  • Valorar les diferents manifestacions artístiques i culturals de forma fonamentada utilitzant-les com a font d’enriquiment personal i social i desenrotllant actituds estètiques i sensibles cap a la diversitat cultural i el patrimoni artístic.
  • Comunicar-se en diferents situacions laborals o socials utilitzant recursos lingüístics amb precisió i claredat, tenint en compte el context i utilitzant formes orals i escrites bàsiques tant de la pròpia llengua com d’alguna llengua estrangera.
  • Resoldre problemes predictibles relacionats amb el seu entorn social i productiu utilitzant els elements proporcionats per les ciències aplicades i socials i respectant la diversitat d’opinions com a font d’enriquiment en la presa de decisions.
  • Exercir de manera activa i responsable els drets i deures derivats tant de la seua activitat professional com de la seua condició de ciutadà

En finalitzar els meus estudis, què puc fer?

Treballar com:

• Peó agrícola,
  • Peó agropecuari.
  • Peó en horticultura.
  • Peó en fruticultura.
  • Peó en cultius herbacis.
  • Peó en cultius de flor tallada.
  • Peó de jardineria.
  • Peó de viver.
  • Peó de centres de jardineria.
  • Peó de camps esportius.
  • Peó de floristeria
  • Auxiliar de floristeria.
  • Auxiliar de magatzem de flors.
  • Auxiliar de vendes en floristeria.
  • Repartidor/a de floristeria.

Continuar estudiant:

• Un cicle formatiu de grau mitjà (Este títol tindrà preferència per a l’admissió a tots els títols de grau mitjà de les famílies professionals Agrària, Indústries Alimentàries i Seguretat i Medi Ambient).

Quines són les eixides professionals?

Este professional fa treballs auxiliars en l’elaboració de composicions amb flors i plantes en empreses dedicades a l’ornamentació floral i/o decoració d’espais i esdeveniments. També desenrotlla la seua activitat professional en l’àrea de producció i/o en l’àrea de medi ambient en grans, mitjanes i petites empreses, tant públiques, com a privades, dedicades al cultiu agrícola, a la producció de plantes i a la instal·lació i manteniment de jardins i zones verdes. Este professional està capacitat per a realitzar tractaments plaguicides de nivell bàsic, segons l’activitat regulada per la normativa corresponent.

Pla de formació:

Els mòduls d’este cicle formatiu són els següents:

• Activitats de reg, adobament i tractaments en cultius
  • Operacions auxiliars de preparació del terreny, plantació i sembra de cultius
  • Operacions bàsiques de producció i manteniment de plantes en vivers i centres de jardineria
  • Operacions auxiliars en l’elaboració de composicions amb flors i plantes
  • Operacions bàsiques en instal·lació de jardins, parcs i zones verdes
  • Operacions bàsiques per al manteniment de jardins, parcs i zones verdes
  • Materials de floristeria
  • Ciències aplicades I
  • Ciències aplicades II
  • Comunicació i societat I