Resolució de conflictes

Aquest trimestre, des de l’EOE hem dut a terme un programa de resolució de conflictes en els cursos de 5é i 6é, que ha tingut una durada de 4 sessions en total. En aquest programa hem volgut ajudar l’alumnat a prendre consciència de què són els conflictes, com es poden manifestar i de quines ferramentes i estratègies disposen o poden disposar per a donar-li solució a aquests de la forma més assertiva, no violenta, comunicativa i cooperativa possible, de manera que totes les parts implicades obtinguen una resposta positiva.

Així mateix, un altre dels objectius que hem pretès en aquestes pràctiques ha sigut introduir a les xiquetes i els xiquets en la mediació, en ser elles i ells qui prenguen consciència i, de forma objectiva, ajuden altres alumnes a posar solució als possibles conflictes que sorgeixen durant la convivència escolar.