HISTÒRIA I ENTORN

Don Gaspar López Orts, dona nom al nostre Col·legi per ser de Benidorm i per haver exercit com Maestro. Va nàixer a Benidorm a l'abril de 1895. Va ser fill de José López constructor de vaixells i de Rosa Orts de professió el treball de casa. En la família eren 6, els seus pares i quatre germans: Manuel, Gaspar, Carmen i Ángela. Vivia al carrer Major número 15, on va nàixer i va viure tota la seua família.

Va realitzar els seus estudis de Magisteri a Alacant, durant els quals va demostrar complidament la seua capacitat i les magnífiques qualitats per a l'ensenyament. Es va jubilar als 70 anys i va morir aqueix mateix any, el 16 de desembre de 1965.

Va treballar en diverses escoles dels voltants (Pedreguer, Orba, etc.), venint després al nostre poble.

Fora de tot dubte, la seua capacitat li facultava per haver arribat, dins i fora de l'ensenyament, a la meta que s'haguera proposat, però Don Gaspar López era abans de res persona predestinada per al Magisteri i la seua única aspiració era ser simplement un Mestre.

Es va anticipar en molts anys a les actuals directrius de l'ensenyament. El seu mètode pot resumir-se amb aquestes paraules: “Ensenyar delectant”.

Vivia per i per a l'ensenyament, no comptant per a ell, les hores dedicades a la seua professió. Segons José Baiona Vives, alumne seu, els dijous eren els dies amb més il·lusió esperats de la setmana, perquè tenien classe de “taller” (en el garatge de Pepe López), on reconstruïen el mobiliari de l'Escola, aprenien a enquadernar , construïen instruments que més tard s'utilitzaven en les demostracions pràctiques de classe.

A causa de la seua important labor com Maestro de Benidorm queda per al record el seu nom en el Col·legi al qual pertanyem com a homenatge pòstum. Per tot això l'alumnat i professorat del Col·legi Públic Mestre Gaspar López volem recordar-li i mostrar el nostre més sincer agraïment per la labor docent realitzada en temps tan difícils. Per a tots nosaltres representa un orgull treballar en un Centre d'ensenyament que porta el nom d'un Mestre.
IMATGE ENTRADA DEL CENTRE
El CEIP MESTRE GASPAR LÓPEZ de Benidorm (Alacant) està situat als afores de la ciutat, en la Partida Salt de l'Aigua, en un complex escolar integrat, a més, per un centre d'Infantil i Primària, 4 IES i l'Escola Oficial d'Idiomes.