ASSISTÈNCIA SANITÀRIA A L’ALUMNAT

Els pares, mares o tutors legals de l’alumnat tindran la responsabilitat d’informar el centre educatiu en els casos en què la persona menor puga requerir una intervenció urgent en l’horari escolar, presente malalties que comporten modificacions en la dieta escolar o problemes de salut que requerisquen una adaptació curricular. En este cas, entregaran una còpia de l’informe emès pel personal sanitari del seu Centre d’Atenció Primària i/o Especialitzada de referència on es recullen estos aspectes.

L’alumnat que es trobe malalt no ha d’acudir al centre educatiu i, en cas de fer-ho, les famílies han d’intentar que l’administració del medicament no coincidisca amb l’horari escolar. Si precisa l’administració de medicació o altra atenció sanitària necessària durant l’horari escolar i el professional sanitari considera que això ho pot realitzar una persona sense titulació sanitària, la família presentarà una full del metge o metgessa on indique la posologia i el moment de l’administració, així com una autorització del seu consentiment informat perquè el personal del centre puga realitzar esta administració.

QUINA DOCUMENTACIÓ CAL APORTAR?

• L’informe de salut i prescripció mèdica per a l’administració de medicaments en horari escolar (document proporcionat pel centre de salut).
  • Consentiment informat del pare, mare o tutor/a legal i sol·licitud a la persona responsable de la direcció del centre per a subministrar medicació o una altra atenció sanitària en horari escolar (document proporcionat pel centre educatiu).
  • La medicació prescrita pel metge o la metgessa, retolada amb el nom complet el nom de l’alumne o alumna, la posologia i la freqüència. A més, serà responsabilitat de la família o tutors legals la reposició i el control de la seua caducitat.