AMBIENTS, ESPAIS PER A LA COMUNICACIÓ, L’EXPERIÈNCIA I LA CONVIVÈNCIA
BREU RESUM DEL PROJECTE
El projecte busca optimitzar espais i recursos per crear ambients d’aprenentatge de qualitat que afavoreixin el desenvolupament integral de l’alumnat a través de diferents llenguatges. Es promou una escola oberta, flexible i inclusiva, amb entorns que fomenten l’experiència, la relació i la comunicació. Hem ampliat ambients com el de moviment, música i disfresses per respondre als interessos dels infants i potenciar els seus talents i benestar emocional.
CALENDARI DE LES ACTIVITATS QUE CAL REALITZAR
| TRIMESTRE | TIPO ACTIVITAT | NOM ACTIVITAT | DESCRIPCIÓ |
| 1º (curs 24-25 i 25-26) | ORGANITZACIÓ | PLANIFICACIÓ I COORDINACIÓ | Concretem qui serà la responsable de cada ambient i establim la coordinació que durem a terme per fer possible el desenvolupament dels ambients. També organitzarem la coordinació amb els agents externs que vinguen a participar |
| 1º (curs 24-25 i 25-26) | ORGANITZACIÓ | DISSENY DE CADA AMBIENT | La mestra responsable de cada ambient s’ocuparà d’organitzar cada ambient. En aquest disseny comptarem amb la col.laboració de l’equip d’inclusió per assegurar que donem resposta a totes les necessitats |
| 2º i 3º trimestre curs 24-25 i 25-26 | ORGANITZACIÓ | ADEQUACIÓ I MILLORA | Es pretén realitzar la revisió conscient del funcionament dels ambients i de la consecució dels objectius per així poder plantejar possibles respostes de millora |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC | Aquest ambient està format per: el racó de la llar on els infants poden cuinar amb joguines de cuina, cuidar nines, simular tasques domèstiques; i el racó de la comunitat on poden jugar a ser metge, professor, botiguer, policia, etc. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE VIDA PRÀCTICA | En aquest ambient trobem els diferents tipus d’activitats: Neteja i organització: Parar taula, netejar, organitzar per parar taula. Estris de cuina, ratllar pa, tallar verdures… Cura personal: Rentar-se les mans, vestir-se, lligar-se les sabates, netejar-se les dents Carpinteria: enroscar i desenroscar amb tornavís |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE MINI-MONS | Aquest ambient està format per varios minimons que permenten: La creació d’escenaris: Utilitzar figures petites d’animals, persones i objectes per crear històries; l’exploració de contextos: Simular escenes de la granja, la ciutat, el bosc, etc.; i la marració de contes: Utilitzar les miniatures per explicar contes i històries. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE CIÈNCIA | Aquest ambient es centra en: Els experiments senzills: Jocs amb aigua, sorra, aire, imants, l’observació i registre: Utilitzar lupes i microscopis per observar plantes, insectes, materials; i l’exploració de fenòmens: Investigació de la llum, el so, la temperatura, el moviment. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE CONSTRUCCIONS | Es tracta d’un espai creat per construir de diverses maneres. Ho faran amb blocs de construcció: Utilització de blocs de fusta, LEGO, peces magnètiques per construir estructures. També construiran amb materials naturals: Utilitzar pedres, pals, fulles per construir. I, finalment, amb jocs de construcció temàtics: Creació de ciutats, castells, ponts. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE MÚSICA | En aquest ambient els infants poden: Cantar cançons: Aprendre i cantar cançons populars, rimes infantils; tocar instruments: Experimentar amb instruments de percussió, xiulets, pianos de joguina ; fer activitats relacionades amb el moviment i la dansa: Ballar al ritme de la música, coreografies senzilles. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE LLUM | En aquest ambient les principals activitats que trobem són: Caixes de llum: Utilitzar caixes de llum per explorar transparències, colors i formes; Jocs d’ombres: Crear ombres amb les mans, figures i objectes; i exploració de la llum: Utilitzar làmpades, llanternes, filtres de colors. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE NATURA | En aquest ambient realitzem: Exploració a l’aire lliure: Excursions, observació d’animals i plantes; Jardineria: Plantar, cuidar, collir plantes i hortalisses. ; i tallers de natura: Creació d’art amb elements naturals, investigació de l’entorn |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE DISFRESSES | Aquest és un espai on els infants poden: Vestir-se per interpretar rols de la vida adulta.: Utilitzar roba d’adult per interpretar rols, professions, fer acctuacions i dramatitzacions: Representar històries i escenes, tant de contes com inventades; dur a terme tallers de disfresses: Crear les seves pròpies disfresses amb materials diversos; i desenvolupar la confecció de disfresses per a maniquis. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT D’ART | En aquest ambient trobarem: l’espai de modelatge amb diferents tipus de masses per experientar amb les textures; l’espai de representació de contes i d’inspiració d’artistes; l’espai de composició amb material de desfeta i reciclat; i l’espai de dibuix i pintura on exploraran diverses tècniques amb instruments variats. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | DESENVOLUPAMENT | AMBIENT DE MOVIMENT | En aquest ambient primarà el moviment lliure i intencionat a través de diverses activitats: d’equilibri, d’orientació, dansa, coordinació, control postural, estimulació sensorial, psicomotricitat relacional, etc. |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | AVALUACIÓ | AVALUACIÓ DELS INFANTS | Per dur a terme una avaluació global, continua i formativa, emprem l’observació directa i sistemàtica fent ús d’instruments d’avaluació com ara les graelles d’observació i els enregistraments fotogràfics i videogràfics per poder compartir l’avaluació de cada infant amb l’equip docent i traslladar-ho a les famílies a través dels informes generals i les documentacions |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | AVALUACIÓ | AVALUACIÓ DEL FUNCIONAMENT | L’equip docent es reunirà periòdicament per observar, comentar, reflexionar i deixar reflectit el grau de consecució dels objectius marcats en el projecte i el funcionament dels ambients aíxi com plantejar possibles propostes de millora |
| Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 | AVALUACIÓ | PRÀCTICA DOCENT | Autoavaluació i coavaluació docent: es prioritzarà cuidar a cada membre de l’equip escoltant les seves necessitats, aportant-li suport, idees que serveixin d’inspiració, flexibilitat, ajuda o el que siga que necessite per trobar confort i sentir-se inclosa dins de l’equip. |
| 1º trimestre 24-25 | DIFUSIÓ | DOCUMENTACIÓ PEDAGÒGICA | Donar visibilitat mitjançant usn panells que col·locarem als passadissos i enviarem a famílies |
| Tots els trimestres del curs 24-25 i 25-26 | DIFUSIÓ | VIDEOS EXPOSITIUS I FOTOGRAFIES DELS AMBIENTS | Donar visibilitat mitjançant vídeos i fotografíes on participen els infants per mostrar el que fem als ambients. |
| 2º trimestre curs 24-25 i 25-26 | DIFUSIÓ | PARTICIPACIÓ EN EL PROGRAMA IMOU-TE | Donar visibilitat mitjançant la participació en el programa IMOU-TE per contar la nostra experiència a altres escoles i poder compartir experiècies i potser arribar a inspirar a alguna a fer el canvi. |
| 3º trimestre curs 24-25 i 25-26 | DIFUSIÓ | PORTES OBERTES | Aprofitarem la jornada de portes obertes per mostrar els espais que ocupen els ambients i detallar a les noves famílies el funcionament dels mateixos |
«Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria»

DOCUMENTACIÓ GRÀFICA DE LES ACTIVITATS DE DESENVOLUPAMENTQUE ES VAGEN REALITZANT











