PIIE

AMBIENTS, ESPAIS PER A LA COMUNICACIÓ, L’EXPERIÈNCIA I LA CONVIVÈNCIA

BREU RESUM DEL PROJECTE 

CALENDARI DE LES ACTIVITATS QUE CAL REALITZAR 

TRIMESTRE TIPO ACTIVITAT NOM ACTIVITAT DESCRIPCIÓ 
1º (curs 24-25 i 25-26) ORGANITZACIÓ PLANIFICACIÓ I COORDINACIÓ  Concretem qui serà la responsable de cada ambient i establim la coordinació que durem a terme per fer possible el desenvolupament dels ambients. També organitzarem la coordinació amb els agents externs que vinguen a participar  
1º (curs 24-25 i 25-26) ORGANITZACIÓ  DISSENY DE CADA AMBIENT La mestra responsable de cada ambient s’ocuparà d’organitzar cada ambient. En aquest disseny comptarem amb la col.laboració de l’equip d’inclusió per assegurar que donem resposta a totes les necessitats 
2º i 3º trimestre curs 24-25 i 25-26 ORGANITZACIÓ ADEQUACIÓ I MILLORA  Es pretén realitzar la revisió conscient del funcionament dels ambients i de la consecució dels objectius per així poder plantejar possibles respostes de millora 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26 DESENVOLUPAMENT AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC Aquest ambient està format per: el racó de la llar on els infants poden cuinar amb joguines de cuina, cuidar nines, simular tasques domèstiques; i  el racó de la comunitat on poden jugar a ser metge, professor, botiguer, policia, etc. 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE VIDA PRÀCTICA En aquest ambient trobem els diferents tipus d’activitats: Neteja i organització: Parar taula, netejar, organitzar per parar taula. Estris de cuina, ratllar pa, tallar verdures…  Cura personal: Rentar-se les mans, vestir-se, lligar-se les sabates, netejar-se les dents Carpinteria: enroscar i desenroscar amb tornavís 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE MINI-MONS Aquest ambient està format per varios minimons que permenten: La creació d’escenaris: Utilitzar figures petites d’animals, persones i objectes per crear històries; l’exploració de contextos: Simular escenes de la granja, la ciutat, el bosc, etc.; i la marració de contes: Utilitzar les miniatures per explicar contes i històries. 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE CIÈNCIA Aquest ambient es centra en: Els experiments senzills: Jocs amb aigua, sorra, aire, imants, l’observació i registre: Utilitzar lupes i microscopis per observar plantes, insectes, materials; i l’exploració de fenòmens: Investigació de la llum, el so, la temperatura, el moviment. 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE CONSTRUCCIONS Es tracta d’un espai creat per construir de diverses maneres. Ho faran amb blocs de construcció: Utilització de blocs de fusta, LEGO, peces magnètiques per construir estructures. També construiran amb materials naturals: Utilitzar pedres, pals, fulles per construir.  I, finalment, amb jocs de construcció temàtics: Creació de ciutats, castells, ponts. 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE MÚSICA En aquest ambient els infants poden: Cantar cançons: Aprendre i cantar cançons populars, rimes infantils;  tocar instruments: Experimentar amb instruments de percussió, xiulets, pianos de joguina ;  fer activitats relacionades amb el moviment i la dansa: Ballar al ritme de la música, coreografies senzilles. 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE LLUM  En aquest ambient les principals activitats que trobem són:  Caixes de llum: Utilitzar caixes de llum per explorar transparències, colors i formes;  Jocs d’ombres: Crear ombres amb les mans, figures i objectes; i  exploració de la llum: Utilitzar làmpades, llanternes, filtres de colors. 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE NATURA En aquest ambient realitzem: Exploració a l’aire lliure: Excursions, observació d’animals i plantes;  Jardineria: Plantar, cuidar, collir plantes i hortalisses. ; i tallers de natura: Creació d’art amb elements naturals, investigació de l’entorn 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE DISFRESSES Aquest és un espai on els infants poden: Vestir-se per interpretar rols de la vida adulta.: Utilitzar roba d’adult per interpretar rols, professions, fer acctuacions i dramatitzacions: Representar històries i escenes, tant de contes com inventades; dur a terme tallers de disfresses: Crear les seves pròpies disfresses amb materials diversos; i desenvolupar la confecció de disfresses per a maniquis. 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT D’ART En aquest ambient trobarem: l’espai de modelatge amb diferents tipus de masses per experientar amb les textures; l’espai de representació de contes i d’inspiració d’artistes; l’espai de composició amb material de desfeta i reciclat; i l’espai de dibuix i pintura on exploraran diverses tècniques amb instruments variats. 
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  DESENVOLUPAMENT  AMBIENT DE MOVIMENT En aquest ambient primarà el moviment lliure i  intencionat a través de diverses activitats: d’equilibri, d’orientació, dansa, coordinació, control postural, estimulació sensorial, psicomotricitat relacional, etc.  
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  AVALUACIÓ AVALUACIÓ DELS INFANTS Per dur a terme una avaluació global, continua i formativa, emprem l’observació directa i sistemàtica fent ús d’instruments d’avaluació com ara les graelles d’observació i els enregistraments fotogràfics i videogràfics per poder compartir l’avaluació de cada infant amb l’equip docent i traslladar-ho a les famílies a través dels informes generals i les documentacions  
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  AVALUACIÓ AVALUACIÓ DEL FUNCIONAMENT L’equip docent es reunirà periòdicament per observar, comentar, reflexionar i deixar reflectit el grau de consecució dels objectius marcats en el projecte i el funcionament dels ambients aíxi com plantejar possibles propostes de millora  
Tots els trimestres curs 24-25 i 25-26  AVALUACIÓ PRÀCTICA DOCENT Autoavaluació i coavaluació docent: es prioritzarà cuidar a cada membre de l’equip escoltant les seves necessitats, aportant-li suport, idees que serveixin d’inspiració, flexibilitat, ajuda o el que siga que necessite per trobar confort i sentir-se inclosa dins de l’equip. 
1º trimestre 24-25 DIFUSIÓ DOCUMENTACIÓ PEDAGÒGICA Donar visibilitat mitjançant usn panells que col·locarem als passadissos i enviarem a famílies 
Tots els trimestres del curs 24-25 i 25-26 DIFUSIÓ VIDEOS EXPOSITIUS I FOTOGRAFIES DELS AMBIENTS Donar visibilitat mitjançant vídeos i fotografíes on participen els infants per mostrar el que fem als ambients.  
2º trimestre curs 24-25 i 25-26 DIFUSIÓ PARTICIPACIÓ EN EL PROGRAMA IMOU-TE Donar visibilitat mitjançant la participació en el programa IMOU-TE per contar la nostra experiència a altres escoles i poder compartir experiècies i potser arribar a inspirar a alguna a fer el canvi. 
3º trimestre curs 24-25 i 25-26 DIFUSIÓ PORTES OBERTES Aprofitarem la jornada de portes obertes per mostrar els espais que ocupen els ambients i detallar a les noves famílies el funcionament dels mateixos 
DOCUMENTACIÓ GRÀFICA  DE LES ACTIVITATS DE DESENVOLUPAMENTQUE ES VAGEN REALITZANT 

DOCUMENTACIÓ GRÀFICA  DE LES ACTIVITATS DE DESENVOLUPAMENTQUE ES VAGEN REALITZANT 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies