PIIE 2024 del CEIP MANEL GARCIA GRAU està llicenciat baix CC BY-SA 4.0
Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la Conselleria competent en matèria d’Educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com de les possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicant si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i la seua autoria.
JUSTIFICACIÓ DEL PROJECTE
Hem presentat per als cursos 2024-2025 i 2025-2026 un projecte d’innovació i inclusió educativa anomenat “PATIS: UN ESPAI PER A GAUDIR”
Veiem necessari millorar la inclusió i la igualtat d’oportunitats en el joc del pati i els espais utilitzats durant aquest temps. Volem un espai
on tot l’alumnat puga jugar, relacionar-se i gaudir de diferents activitats en les mateixes condicions de participació i accés, on totes i tots
troben activitats i jocs del seu interès. Açò implicarà un canvi organitzatiu on es puga comptar amb material accessible per a l’alumnat, zones d’ombra i jocs de diferents tipus. Un pati orientat però lliure i supervisat.
Des de fa temps, a l’hora del pati, detectem dificultats i mancances que fan que l’alumnat cada vegada estiga més interessat en jugar a la pilota. L’alumnat es distribueix en tres patis (infantil, 1r cicle i 2n-3r cicle) i no es barreja amb els altres, tenen poques opcions de joc per falta de material variat (que no siga esportiu). Ara, el tipus d’alumnat ha canviat i aquesta organització no dona una resposta inclusiva a tothom. A més, l’orientació del centre, provoca que en el pati on estan les pistes esportives, no hi haja ombres, i als mesos de maig, juny i setembre, la calor és elevada i no es pot gaudir d’aquest espai.
En el context actual, on prioritzem l’alumnat NESE, veiem que amb determinades mesures organitzatives i adquisició de material, tindríem més oportunitat de socialització i inclusió.
OBJECTIUS
Per tant, dins d’aquest PIIE ens hem plantejat els següents objectius:
- Promoure el desenvolupament d’habilitats socials així com afavorir les relacions socials entre l’alumnat dels diferents cursos.
- Obrir les zones del pati sense tindre en compte la seua edat.
- Incloure, de forma segura, a l’alumnat d’Infantil en les propostes de pati.
- Afavorir la inclusió de l’alumnat amb NESE amb varietat de propostes dinàmiques de joc i organitzatives a l’hora de l’esbarjo.
- Crear zones de joc que permeten el desenvolupament de les diferents capacitats i habilitats de l’alumnat.
- Fomentar la responsabilitat i el respecte en l’alumnat fent-lo partícep de la recollida i cura dels diferents materials, jocs i zones.
ACTIVITATS PREVISTES DURANT ELS DOS CURSOS
1r ANY
- Avaluació: Quin pati volem?
- Organització: Brigades de pati
- Organització: Així farem
- Desenvolupament: Patis oberts
- Desenvolupament: Visites a Infantil
- Desenvolupament: Cura de les plantes
- Avaluació: Com ens va?
- Desenvolupament: Classifiquem deixalles
- Desenvolupament: Patis oberts 2
- Desenvolupament: Pictografia
- Difusió: El nostre pati està canviant
- Avaluació: Ha estat un èxit.
- Difusió: Ho hem passat genial.
2n ANY
- Organització: Quin pati hem aconseguit?
- Organització: Comença el segon curs.
- Desenvolupament: Cura de les plantes.
- Desenvolupament: Cuidem de la natura i dels animals.
- Desenvolupament: així farem
- Avaluació: Com ens va?
- Difusió: Així anem
- Avaluació: Ha estat un èxit.
- Difusió: Ho hem passat genial.
FOTOS / VIDEOS DE LA IMPLEMENTACIÓ DEL PIIE
Durant aquest curs s’ha fet una valoració dels patis escolars i s’han implementat millores com la reposició de sorra al pati d’infantil. S’han realitzat activitats inclusives com les visites entre cicles, els padrins lectors, els patis de lliure circulació i les sessions a la biblioteca. Cal destacar la col·laboració entre cicles i la implicació del professorat. Creiem que hi ha necessitat de més equipament i espais d’ombra, així com la proposta d’enfortir activitats ambientals i millorar l’organització dels patis oberts.
Agraïm la participació de les famílies que van col.laborar buidant la terra al pati d’Infantil.

Estat inicial del sorral del pati d’Infantil

Foto del sorral del pati d’Infantil després d’haver comprat la sorra per a replenar-lo.
