Rapsodes vídeo

RAPSODES 2022

Enguany la nostra escola ha participat en la segona edició del projecte Rapsodes de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.
Es tracta d’una proposta didàctica basada en la poesia oral improvisada, la cançó tradicional, la glossa, el rap i altres músiques urbanes, tant des del punt de vista lingüístic com artístic.
Des de l’aula de música s’han organitzat diferents activitats per a l’alumnat de 4t de primària junt al col·legi públic Cervantes de Bunyol, tals com cartejar-se amb companys i companyes de l’altra escola, creació i gravació de raps entre tot l’alumnat, audicions de diferents grups de música en valencià i un taller de creació d’una cançó.
Hem tingut la sort de poder treballar colze a colze amb un dels grups més actuals del moment, com són Ramonets. El dia 20 de maig vingueren a la nostra escola i ens feren un recorregut per conéixer la història i evolució del rock d’una forma ben divertida. Després, els ajudàrem entre tots a compondre una cançó per a la seua discogràfica, la qual estem segurs que els donarà grans èxits 🙂 Estos últims dies de classe podreu escoltar-la a l’hora de les entrades i eixides de classe.
Ha sigut una experiència molt enriquidora, gràcies a la qual hem pogut viure, entre altres experiències, el procés de creació de diverses cançons, l’enregistrament de les mateixes i sobretot, gaudir a l’escola, fent música en la nostra llengua i tenint un record per a tota la vida! Agrair des d’ací la col·laboració de l’AMPA Topairet pel seu suport, a l’empresa Muixego Digital pel muntatge del vídeo i a Ramonets i per fer-nos passar un dia tan divertit!