Competència digital

La competència digital té com objectiu, entre altres, reduir la bretxa digital i donar resposta als nous desafiaments educatius del SXXI. Aquesta competència implica l’ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals, per a l’aprenentatge i per a la participació en la societat i es sol desenvolupar a través de diferents àrees i matèries amb un enfocament transversal.

En primària, s’inicia la digitalització de l’entorn personal d’aprenentatge, desenvolupant estratègies de recerques guiades d’informació, de comunicació en entorns digitals supervisats i d’ús segur i cura del benestar digital.

El nivell d’acompliment esperat de l’alumnat en completar l’Educació Primària serà:

  • Realitzar recerques guiades i segures en internet i fer ús d’estratègies senzilles per al tractament digital de la informació (paraules clau, selecció d’informació rellevant, organització de dades…) amb una actitud crítica sobre els continguts obtinguts.
  • Formació mecanogràfica bàsica però consolidada ( habilitat d’escriure mitjançant teclat. El seu objectiu és escriure el més ràpid possible, sense errades, utilitzant tots el dits de les dues mans).
  • Coneixement i respecte de la NETIQUETA (Conjunt de normes de cortesia que regula el comportament dels usuaris i les comunicacions en internet).
  • Conèixer i respectar les normes bàsiques de seguretat a la xarxa.
    • Conèixer els riscos i adoptar, amb l’orientació del docent, mesures preventives en usar les tecnologies digitals per a protegir els dispositius, les dades personals, la salut i el medi ambient i s’inicia en l’adopció d’hàbits d’ús crític, segur, saludable i sostenible d’aquestes tecnologies.
  • Crear, integrar i reelaborar continguts digitals en diferents formats (text, taula, imatge, àudio, vídeo, programa informàtic…) mitjançant l’ús de diferents ferramentes digitals per a expressar idees, sentiments i coneixements, respectant la propietat intel·lectual i els drets d’autor dels continguts que reutilitza.
    • Coneixement i ús bàsic de lliure office word / Microsoft 365 word .
    • Coneixement i ús bàsic de Microsoft 365: powerpoint
    • Coneixement i ús bàsic de software: CANVA
  • Comunicar-se, treballar cooperativament i compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura, amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.
    • Coneixement i ús bàsic de Microsoft 365: outlook gva (correu electrònic).
  • Plataforma Aules (lloc destinat a l’e-learning, amb vocació d’universalitat, senzillesa i accessibilitat des de qualsevol dispositiu): accés i configuració d’aquesta plataforma i ús bàsic. (contemplat dintre del Pla de Transició del nostre centre).