Hort escolar

El nostre hort ja està en marxa

El nostre hort ja està en marxa! Hem començat fent planters d’aromàtiques (alfàbega i julivert) i diferents flors (tagete, zinnia, calèndula, caputxina, gira-sols…) per a decorar el nostre pati i atraure a la fauna auxiliar útil, facilitant la polinització i insectes que produeixen plagues al nostre hort.

Tots els xiquets i xiquetes de primària han plantat les seues llavoretes, i han vist la seua evolució. Ara que és el moment, estem trasplantant-les a diferents jardineres de l’escola.

També agraïm a les famílies que han estat col·laborant amb l’escola amb el muntatge de les jardineres de fusta on l’alumnat de 4t ha començat a plantar solanàcies (tomaques, pimentons i albergínies).

Seguim necessitant la vostra ajuda famílies! Hem de muntar tres jardineres més, per a que l’alumnat de 3r, 5é i 6é puguen començar el seu projecte d’hort. En breu, enviarem una comunicació per a dir-vos quan podeu vindre a col·laborar en el muntatge i altres tasques. Igualment, agraïm la col·laboració de Planters Benaguasil per la seua aportació a l’hort tant de terra com de les safates per a plantar.

Tenim moltes més idees que a poc a poc anirem portant endavant. Estem molt il·lusionats i il·lusionades en el nostre projecte!

Des del curs passat es va iniciar la planificació del nostre hort escolar situat al pati de primària, així com la instal·lació de jardineres al pati d’infantil amb l’objectiu d’impulsar el treball competencial en el nostre alumnat. Aquesta pràctica els ofereix l’oportunitat d’aprendre sobre l’agricultura, la biologia, la sostenibilitat i altres temes relacionats amb el medi ambient.

Les actuacions previstes per a aquest curs són:

• Implantar l’hort escolar i les jardineres, així com la instal·lació d’una planta de compostatge.
  • Programar i seqüenciar activitats relacionades amb l’hort en tot el centre.

Tots el cursos disposen d’una sessió quinzenal per a realitzar tasques competencials relacionades amb l’hort escolar. Comptem amb la figura del coordinador de l’hort.

Enguany hem anat avançant en el projecte de l’hort escolar ecològic del col·le. Ja tenim en marxa la compostadora que nutrirà el terra del nostre hort.

L’alumnat de 4t de primària s’ha format en compostatge i ha estat formant als companys/es d’altres nivells perquè tot el col·le puga col·laborar.

Hem lliurat i decorat una de les jardineres per a poder plantar aromàtiques i hortícoles.

Ja tenim construïda la gàbia protectora per a l’hort en jardineres de fusta.

L’AMPA ens ha proporcionat un hivernacle per a fer els nostres planters, i Planters Benaguasil ha col·laborat regalant-nos els planters i el substrat.

Estem molt il·lusionats des en aquest nou projecte.