El CEIP LEÓN FELIPE és un Centre Educatiu Promotor de l’Activitat Física i l’Esport (CEPAFE). Centre educatiu no universitari, que impartix Educació Primària i Infantil, i que realitza un projecte d’esport, activitat física i salut (PEAFS), reconegut per la Generalitat, en el curs acadèmic 2023-204.
El desenvolupament d’un Projecte d’esport, activitat física i salut (*PEAFS), està destinat a promoure des del nostre centre l’activitat física i l’esport dins i fora de l’horari lectiu, integrant-lo en el nostre Projecte Educatiu de Centre.
Des del nostre Centre continuem apostant per la justificació d’una pràctica d’activitat física diària, adequadament explicada i realitzada, per a contribuir a una millora de la salut i la pròpia qualitat de vida. L’activitat física i l’aprenentatge dels seus bons hàbits ajuden el nostre alumnat a millorar aspectes tan importants com una bona aptitud cardiorespiratòria, desenvolupar ossos i músculs forts, controlar el seu pes, reduir ansietats, a més d’inculcar una alimentació saludable i adquirir uns hàbits higiènics adequats abans i després de realitzar qualsevol tipus d’activitat física, desenvolupar l’empatia i l’ajuda social.
Amb tot això considerem de vital importància dins del nostre currículum poder dur a terme projectes com este, per a complementar encara més totes les capacitats i sabers treballats pel professorat.
Amb l’ajuda destinada, es podran planificar i organitzar millor els recursos adequats per al benefici de la pràctica esportiva.
Durant el curs acadèmic 2023-2024 per pertànyer a este projecte, la Federació de Voleibol ens vindran a fer classes, sessions(8) d’este esport als cursos de 3r i 4t de Primària durant el *3er Trimestre.

Els objectius del *PEAFS en el nostre centre són els següents:

• Participar diàriament en els jocs i activitats proposats pel professorat amb il·lusió, evitant discriminacions, agressions, actituds de rivalitat.
  • Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats per a tot l’alumnat.
  • Enfortir la salut física i psíquica a través d’activitats diàries enfocades a això.
  • Desenvolupar un estil de vida saludable, a través de conéixer l’alimentació saludable i la pràctica de l’esport.
  • Conéixer i valorar les possibilitats del nostre cos, per al gaudi i l’experimentació, relacionar-se amb els companys/as i amb el mitjà que ens envolta.
  • Fomentar la companyonia i la socialització.
  • Conéixer l’amplitud d’activitats físiques i esportives i els llocs en els quals es desenvolupen.
  • Incidir en els valors que es poden treballar a partir de l’esport i en les noves situacions d’aprenentatge (respecte, solidaritat, igualtat de gènere, perseverança, superació, col·laboració, empatia…).
  • Obrir el nostre Centre a l’entorn pròxim.
  • Sensibilitzar a tota la comunitat educativa (famílies, alumnat i professorat) amb el valor i la importància que tenen en el nostre dia a dia la pràctica d’activitats esportives.

La nostra metodologia serà activa i concorde a la nova llei d’educació (*LOMLOE) ja aplicada este curs escolar en tots els nivells escolars del sistema educatiu.
Centrarem les nostres activitats en aprenentatges cooperatius a través de diferents agrupaments, fomentant la motivació perquè siguen els propis alumnes/as els que han de prendre les seues pròpies decisions (autonomia i responsabilitat).
S’explicaran a l’alumnat les activitats de manera directa, amb exemple (tant el professorat com l’alumnat) i sempre amb la possibilitat de poder aplicar-les en la seua vida diària.
Es continua sol·licitant a l’alumnat com a material essencial per a la classe una bosseta amb els útils adequats per a aprendre i dur a terme hàbits saludables.