La Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana impulsa els Projectes d’Innovació i Inclusió Educativa (PIIE) com a iniciativa per a millorar la qualitat educativa, lligant la innovació pedagògica con la inclusió. Es tracta de projectes biennals (dos cursos acadèmics) desenrotllats en centres educatius, orientats a transformar les pràctiques docents i l’organització escolar per a respondre als reptes actuals (digitalització, diversitat, sostenibilitat, etc.) i afavorir l’equitat. Estos projectes alineen els seus objectius con les estratègies educatives nacionals (LOMLOE) i con els Objectius de Desenrotllament Sostenible de l’Agenda 2030, promovent canvis metodològics, millores en la convivència escolar i l’obertura de l’escola al seu entorn social. La normativa autonòmica en matèria d’inclusió educativa subratlla aspectes clave com la coeducació, l’atenció a la diversitat i necessitats educatives especials, l’educació per a la salut, l’accessibilitat tecnològica i el Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA), o la interculturalitat, tots els quals es reflectixen en les línies d’acció d’estos projectes.

La convocatòria de PIIE definix una seriós de línies temàtiques prioritàries que guien el caràcter innovador i inclusiu dels projectes. Per al bienni 2024-2026 es van establir les següents línies de treball:

  • Convivència i benestar emocional: iniciatives per a millorar la convivència escolar, l’educació valores i la salut emocional d’alumnat i professorat.
  • Sostenibilitat i educació ambiental: projectes orientats a la conscienciació ecològica, la gestió ambiental del centre i el desenrotllament sostenible.
  • Alimentació, deporte i vida saludable: propostes que fomenten hàbits de vida saludables, activitat física, nutrició equilibrada i benestar físic.
  • Tecnologia i digitalització en àmbits sociolingüístics: ús innovador de tecnologies digitals per a millorar la competència lingüística, el plurilingüisme i la comunicació, integrant a la comunitat educativa.
  • Tecnologia i digitalització en àmbits cientificotècnics: projectes STEAM que incorporen ferramentes tecnològiques per a impulsar aprenentatges científics, pensament computacional i innovació tècnica.
  • Creació i expressió artística: iniciatives pedagògiques basades en les arts (música, plàstica, teatre, literatura, etc.) com a mitjà d’innovació educativa i participació de l’alumnat.
  • Uns altres (lliure designació): a més de les categories anteriors, cada centre pot proposar qualsevol altra temàtica que considere pertinent segons la seua realitat i context específic. Esta flexibilitat permet abordar necessitats particulars del centre, sempre que es mantinga l’enfoque innovador i inclusiu.

Cada projecte ha d’inscriure’s en una d’estes línies principals, que actuen com a marc per a assegurar que les propostes contribuïsquen tant a la transformació innovadora del centre com a la millora de la inclusió de tot l’alumnat. En la pràctica, molts projectes abasten de manera transversal diverses d’estes àrees (por exemple, un projecte pot combinar tecnologia i convivència, o sostenibilitat i hàbits saludables), però es necessari definir la línia central que orienta el seu disseny.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies