L’hortet del Jaume

L'HORTET DEL JAUME

Des del curs 2015-2016 el nostre centre disfruta d'un hortet dins les nostres instal·lacions.

L'allunyament dels xiquets i xiquetes de hui en dia al medi natural fa especialment interessant i rica l'experiència de tindre un hort escolar. Des de l'educació intel·lectual, emocional i en valors, s'aborda el respecte i l'atenció a la natura, valorant positivament tot allò que ens dóna i com afecta de manera tan negativa alguns dels nostres hàbits i costums.

Amb aquest projecte es promou:

• L'educació ambiental a l'escola
  • Major coneixement de l'entorn que duu a valorar i respectar el medi.
  • Iniciar-se en les tasques agrícoles de treball a l'hort.
  • Manipulació d'elements naturals: terra, aigua, llavors...
  • Coneixements de cicles biològics, com el de les plantes o les estacions.
  • Conéixer i utilitzar algunes de les eines pròpies del treballa de l'hort.

Mantindre un hort enriqueix gratament els alumnes que veuen amb paciència com, després de sembrar i regar cada setmana, les llavors esdevenen en un fruit que cullen per endur-se'l a casa.

PLANTACIÓ COL-i-FLORS i COL LLOMBARDES (octubre 2021)

Comencem les plantacions del curs 2021-2022. Tots els cursos hem eixit a plantar col-i-flors i col llombardes. L'alumant gaudeix molt amb aquestes activitats que ens proporciona un aprenentatge molt més significatiu del procés productiu vegetal. Ara a continuar regant-les i llevant males herbes...Desitjosos estem d'ensenyar-vos el resultat.

PLANTACIÓ D'ALLS (maig 2021)

Al llarg d'aquestes setmanes, el nostre alumnat ha dut a terme la segona plantació del curs a l'Hortet del Jaume. Aquesta vegada, ha tocat plantar alls.

Normalment es planta usant les dents d'all i alguns ja s'han deixat vore algun brot.

Així que, vos podem assegurar que els vampirs no es deixaran vore aquest curs pel Jaume I.