You can change de world” és el lema del nostre projecte amb Bulgària.

Projecte de treball junt a l’Istituto Comprensivo Nord de San Benedetto del Tronto, en Itàlia, que té com a objectius principals la cura del medi ambient, la protecció dels oceans, la inclusió, així com la millora de la competència digital i lingüística en anglès del nostre alumnat.
L’ alumnat i professorat italià ens visitarà l’última setmana de febrer i nosaltres a anirem a visitar-los en abril.

• Ens visiten els alumnes d’Itàlia de 27 al 1 de març 2024.

1r dia (dimarts 27-2-24 )

Hui ha començat la segona mobilitat d’este curs a la nostra escola, dins del programa Erasmus+. Tot l’alumnat i professorat hem rebut als companys i companyes d’Itàlia amb una batucada organitzada per Héctor, el mestre de música i protagonitzada per l’alumnat de 6é i a més, hem ballat tots junts. Després de conèixer-nos, els hem acompanyat en una visita guiada per l’escola. Hem vist una presentació de la seua escola i hem votat el logo i títol que representaran el nostre projecte.
També els hem ensenyat el poble, hem anat al mercat, a la plaça i a l’ajuntament on l’alcalde i alguns regidors i regidores ens han rebut per a donar-los la benvinguda a Alcàsser.
A continuació, hem tornat a l’escola per a dinar i començar les activitats de la vesprada amb el visionat d’un vídeo sobre la contaminació dels oceans i una activitat digital col·laborativa. Després hem realitzat l’activitat introductòria per a l’elaboració del nostre ebook que ha sigut molt productiva. La història comença en València i acabarà en San Benedetto del Tronto. Després hem participat en una gincana del reciclatge i hem berenat orxata i fartons abans de començar el temps amb famílies.

Ha sigut un dia molt intens i enriquidor.

2n dia (dimecres 28-2-24 )

Hui hem visitat l’oceanogràfic i hem gaudit de l’activitat “Viajando con Marina” en la que hem visitat l’Arca del mar. El monitor ens ha explicat com recuperen les tortugues marines ferides o en perill fins que poden tornar-les a la mar en perfectes condicions. Després hem mostrat als companys/es italians la Ciutat de les Arts i les Ciències i els ha encantat! Per la vesprada hem recorregut el centre històric de València i hem tastat els tradicionals xurros. Ha sigut un dia molt complet.

3r dia ( dijous 29-2-24 )

Hui hem realitzat diferents activitats digitals a l’escola. Hem començat a donar-li forma al nostre ebook col·laboratiu amb la història que vam inventar el primer dia. La següent activitat ha sigut un taller de stop motion en el que cada equip ha dissenyat els personatges i el decorat relacionat amb la història del ebook i hem realitzat la gravació de les diferents escenes. A més hem elaborat un futllet amb idees per reduir l’ús de plàstic que tant contamina els nostres mars i encara ens ha sobrat temps per a jugar. Per acabar la jornada, hem gaudit de temps amb famílies i ens ho hem passat molt bé.

4t dia (divendres 1-3-24 )