GUARDABOSC 23-24

El CEIP Jaume I d’Alcàsser ha estat un dels centres educatius de Primària i ESO seleccionats per a participar en el projecte d’innovació Guardabosc, una innovadora iniciativa d’educació ambiental dissenyada per a sensibilitzar l’alumnat d’entre 10 i 16 anys en la prevenció dels incendis forestals.
El Projecte Guardabosc és una iniciativa de la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació duta a terme en col·laboració amb la Direcció General de Prevenció d’Incendis Forestals de la Generalitat Valenciana, la Xarxa Jove i l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).

Durant el curs 2023-2024, el nostre alumnat de 5é de primària ha participat en aquest projecte.

Primerament hem aprés sobre l’origen del domini del foc i les seues utilitats.

Deprés hem estudiat el triangle del foc. Quins són els factors que intervenen en el comportament dels incendis forestals i de quina manera. També hem fet l’experiment per demostrar la facilitat que té el foc de passar d’un arbre a altre quan estan els arbres molt junts, i la importància de fer tasques de manteniment per netejar el bosc.

Hem estat informant-nos contínuament dels incendis forestals que hi ha al nostre territori, i hem fet un registre.

El 13 de maig del 2024 realitzàrem una eixida per l’entorn proper de l’escola, acompanyats per un agent mediambiental. Fou molt enriquidora perquè aplicàrem els coneixements que havíem aprés a classe, coneguérem el nom de moltes espécies de flora i fauna d’Alcàsser i contribuírem a la prevenció dels incendis forestals arreplegant fem.

Per últim, hem fet una recopilació de part de la flora i la fauna d’Alcàsser que veguérem durant la nostra passejada.

Flora-i-fauna-dAlcasser