MÚSICA

NADALES A LA RESIDÈNCIA

Visita a la Residència de Majors d'Alcàsser.

El dimarts 19 de desembre de 2023, l'alumnat de 5é i 6é va visitar la Residència de Majors d'Alcàsser per fer-los un espectacle musical.

Van cantar diferents peces musicals, inclosa la nostra tradicional nadala "Pastisset, Pastisset" que va emocionar als nostres majors i va acabar l'espectacle amb una genial batucada, això sí, interpretada molt "suau" d'intensitat per als majors.

PAYASOSPITAL

Festival Solidari x Payasospital. (25.11.2023)

El passat dissabte 25 de novembre de 2023 el nostre alumnat de 5é d'Educació Primària va participar en el "Festival Solidari x Payasospital" per celebrar el 25é aniversari de l'organització. El festival es va realitzar a un marc incomparable: el Palau de les Arts Reina Sofia de València.

El nostre alumnat va compartir escenari amb l'alumnat del CEIP  Mare de Déu de Vallivana de Picassent, fent així un projecte interdisciplinari entre centres des de l’aula de música i culminant-lo amb una actuació que emocionà a tots els assistents a l'esdeveniment que tenia pràcticament exhaurides les 1,4000 entrades.

Les peces musicals interpretades van ser:
- Lágrimas negres, de Miguel Matamoros.
- City of stars (Tema de la pel·lícula La la land), de Justin Hurwitz.
- Rumba de la diversitat, de Marcel Ortega i Isabel Royo.

Els músics que ens van acompanyar van ser:
Edu Marquina, piano.
Pere Bernal, percussió.
Emílio Pérez, saxòfon.
Agustí Romaguera i Héctor Soldado, directors.

Ací teniu un recull de les imatges més significatives així com les gravacions fetes des del públic de les diferents interpretacions musicals.

MUSIESCOLA 2023

MUSIESCOLA 2023 🎼🥁

El passat 10 de maig de 2023 l’alumnat de 5é i 6é va participar en la VIII Trobada de Musiescola celebrada a Picassent amb més de 900 participants.

Musiescola és un projecte educatiu i artístic-musical que naix com una proposta del professorat de música la qual pretén desenvolupar un projecte de convivència escolar.

Aquest any la temàtica de la trobada s'ha centrat en el patrimoni cultural i musical valencià: balls de bastons, danses tradicionals, cançons de grups valencians i un musical final acompanyat per l'Orquestra LaPato omplint d'alegria i festa l'ambient.

Ací teniu el vídeo documental de Musiescola VIII: Patrimoni.

ESCOLA DANSA 2023

L’ESCOLA DANSA 2023.

L’alumnat de 3r de primària de la nostra escola participa amb el projecte l’Escola Dansa 2023, el qual va concloure amb l’enregistrament d’un audiovisual de la cançó “Somriu al dia” d’Iruixa i Skargots. L’enregistrament es portà a terme al Parc-Auditori Carme Miquel d’Alcàsser al mes de maig.

L'Escola Dansa és un projecte educatiu interdisciplinari creat per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, on conviuen la dansa, la música i l'audiovisual, amb l'objectiu de fomentar la creativitat artística mitjançant el treball cooperatiu entre les escoles i les bandes de música.

Aquest projecte té com a finalitat apropar al nostre alumnat al món de la dansa i incentivar l'interés per descobrir aquesta disciplina artística, al mateix temps per a fomentar l'esperit creatiu i artístic mitjançant la combinació de les arts i mantenir viva la cultura en els nostres pobles.

ESCOLA CANTA 2023

L’ESCOLA CANTA 2023: La missió de Robi.

El divendres 13 de maig l'alumnat de 4t de primària de la nostra escola va participar en el concert de l'ESCOLA CANTA 2023 al Parc-Auditori Carme Miquel.

Un concert organitzat per la Regidoria d'Educació, Igualtat i Cultura, on també va participar l'alumnat del CEIP 9 d'Octubre, del Col·legi Sentíssim Crist de la Fe, de l'Escola de Música de la SOMU i els grups infantils i juvenils del Taller Municipal de Teatre; tots acompanyats per la Banda Simfònica de la Societat Musical Sta.Cecilia d'Alcàsser.

La cantata d'aquest any es titula "La missió de Robi", amb música del compositor Marcel Ortega i lletra d'Isabel Marin, on es narra la història de Robi, un xiquet extraterrestre que vol vindre a estudiar a una escola terrícola perquè li agraden molt els arbres i vol conéixer el planeta Terra.
Els temes musicals que conté són:

1. Robi l'extraterrestre
2. Cançó de la il·lusió
3. L'avi Pau
4. Cançó dels estels
5. Tots som singulars
6. Rumba de la diversitat

L'Escola Canta és un projecte educatiu de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, lligat a la dinamització del plurilingüisme en els centres educatius i al desenvolupament de l'expressió artística musical i escènica, generant una magnífica ocasió perquè els alumnes s'impliquen en un projecte que integra treball musical, dramàtic, lingüístic i de moviment i a més enriqueixen la vida de l'escola i fa de pont entre l'educació i la cultura, i com no, fent poble.

Ací tenius la cantata per poder veure-la:

BATUFALLES 2023

L'alumnat de 6é ha participat en la I Trobada de Batucades Escolars a Cullera, fent una desfilada pels carrers de Cullera i una posterior macro-batucada als Jardins del Mercat amb la resta de batucades participants.

L'alumnat ha gaudit moltíssim!