We’ll make it possible!” és el lema del nostre projecte amb Bulgària.

Projecte de treball junt a l’escola Hristo Smirnenski de SandansKi en Bulgària, que té com a objectius, entre altres, millorar la competència comunicativa en anglés, la inclusió, la cura del medi ambient i la competència digital del nostre alumnat. En octubre de 2023 ens visita l’escola de Bulgària i en novembre de 2023 anirem nosaltres a visitar-los.

• L’alumnat d’Alcàsser viatja a Bulgària del 5 al 12 de novembre del 2023.

1r dia (dilluns 6-11-23 )

Avui hem fet un recorregut per la ciutat de Sandanski. Hem començat amb un picnic al parc “St. Vrach” amb els amics i amigues de Bulgària i hem tingut temps de jugar, creuar els ponts penjants i gaudir d’este meravellós parc que sembla tret d’un conte. Hem visitat St. George’s church, una església ortodoxa que és una rèplica de la catedral Alexander Nevski de Sofia. Més tard, l’alcaldessa ens ha rebut a l’Ajuntament per donar-nos la benvinguda i contar-nos coses molt interessants sobre la ciutat de Sandanski. Fins i tot hem assistit a una classe de dansa folklòrica búlgara. Ha sigut un dia molt interessant.

2n dia (dimarts 7-11-23 )

Per començar la jornada hem tornat al parc “St. Vrach” de Sandanski, és tan gran que hem hagut de continuar avui amb la visita. Hem comprovat que està molt ben cuidat i que treballen a diari en la seua conservació. També hem anat al centre d’interpretació del parc nacional de Pirin on ens han parlat de la flora i fauna del parc. De camí a l’escola hem visitat la basílica de Sandanski on ens han explicat moltes coses sobre el seu origen i hem vist com treballen en la seua restauració. Ja a l’escola ens han rebut al pati i ens han donat la benvinguda en anglès i en espanyol. Les famílies ens han convidat a un dinar típic de Bulgària en el que hem tastat musaka i banitsa, entre d’altres. Ens ha agradat a muntó el menjar que ens han preparat.

Després d’ensenyar-nos l’escola hem fet la presentació que havíem preparat del nostre centre, d’Alcàsser, València i de la Comunitat Valenciana. Hem continuat amb alguns jocs i una activitat digital relacionada amb l’emprempta de carboni anomenada “My ecological footprint” i per acabar la vesprada hem gaudit de temps amb les famílies, hem jugat, anat a la fira, passejat i ho hem passat genial.

3r dia ( dimecres 8-11-2023 )

Avui hem passat el matí a l’escola Hristo Smirnenski fent activitats esportives i digitals. Hem començat amb jocs ecològics al pati, jocs sobre reciclatge i cura del nostre planeta. Després hem continuat amb un qüestionari i un escape room en els que hem aconseguit el nostre diploma de bons ambientalistes i hem elaborat en grups un fullet digital col·laboratiu relacionat amb la sostenibilitat.

Per la vesprada hem visitat el museu arqueològic de Sandanski on ens han explicat la importància dels mosaics en esta ciutat d’herència de la cultura romana i hem fet el nostre propi mosaic amb les banderes búlgara i espanyola.

Per a acabar el dia hem gaudit de temps amb les famílies i ens ho hem passat molt bé preparant banitsa amb formatge, pintant samarretes amb el logo del nostre projecte i anant a la fira.

4t dia (dijous 9-11-23 )

Avui tenim un dia ple d’activitats d’allò més variades. Comencem amb una visita a Rupite, un lloc molt bonic situat en el cràter d’un volcà extint on habiten diferents tipus d’aus autòctones. És una zona d’aigües termals on ve gent de diferents llocs de Bulgària per fer banys amb fang.
A la tornada, hem fet jocs inclusius al pati de l’escola i per la vesprada hem realitzat una activitat de reconeixement de plantes a través d’una aplicació utilitzant les tauletes digitals molt interessant. Hem anat al parc Saint Vrach de Sandanski amb un mapa per localitzar diferents arbres per equips i anotar les seues característiques. Després hem tingut sopar cultural amb els companys, companyes i mestres de Bulgària i  ens han ensenyat a ballar “horó”, una dansa típica de Bulgària.

5é dia ( divendres 10-11-23)

Avui hem visitat una planta potabilitzadora que replega l’aigua del riu Pirin i ens han explicat com purificar l’aigua amb diferents experiments, amb filtració, evaporació i clorinització.

En tornar a l’escola hem acabat l’ebook sobre inclusió que vam començar en la mobilitat d’Alcàsser en el que hem inclòs els quatre jocs que practicarem ahir.

Per la vesprada hem aprofitat per comprar regalets per a la família i per a nosaltres i hem assistit a la cerimònia de cloenda que havien organitzat a l’escola. També han assistit les famílies d’acollida que ens han preparat un sopar típic de Bulgària que ens ha agradat molt.

6é dia (dissabte 11-11-23 )

Comencem el dia un poquet més tard ja que és dissabte i no hem d’anar a l’escola. Avui hem visitat Melnik, la ciutat més xicoteta de Bulgària, que es troba al municipi de Sandanski. Rodejant la ciutat hem vist les impressionants piràmides d’arena declarades monument natural, hem visitat la casa “Kordopulova”, és la casa renacentista més gran de Bulgària i fou construida en 1754 i hem pogut comprar alguns souvenirs. Ens ha encantat la visita sobretot perquè ens han acompanyat els amics i amigues de Bulgària

7é dia ( diumenge 12-11-2023 )

Ja hem arribat al final de la nostra aventura a Bulgària. Ha sigut una setmana molt especial plena d’activitats, jocs, visites culturals i tallers amb els que hem gaudit moltíssim. I com no, acabem visitant la catedral Alexander Nevsky de Sofia, que ens ha deixat al·lucinats. Tornem a casa carregats de bons records i grans amistats que sempre portarem al cor.