We’ll make it possible!” és el lema del nostre projecte amb Bulgària.

Projecte de treball junt a l’escola Hristo Smirnenski de SandansKi en Bulgària, que té com a objectius, entre altres, millorar la competència comunicativa en anglés, la inclusió, la cura del medi ambient i la competència digital del nostre alumnat. En octubre de 2023 ens visita l’escola de Bulgària i en novembre de 2023 anirem nosaltres a visitar-los.

• Ens visiten els alumnes de Bulgària de 16 al 20 d’octubre de 2023.

1r dia (dilluns 16-10-23 )

Avui comencem la nostra setmana Erasmus rebent a l’alumnat i professorat de Bulgària amb una batucada organitzada per Héctor, el mestre de música i protagonitzada per l’alumnat de 6é. Després de conèixer els companys i companyes búlgars, els hem acompanyat en una visita guiada per l’escola, que per cert, els ha encantat i hem gaudit d’un esmorzaret de benvinguda al menjador.

Després de l’esmorzar ens han fet una presentació de la seua escola i la seua ciutat, Sandanski i hem fet una votació del logo que representarà el nostre projecte. El logo guanyador ha sigut el de Vera Chanzá de 6é A amb 16 vots. Enhorabona!

A continuació els hem ensenyat el nostre poble, hem anat al mercat, al centre cultural, a la plaça i a l’ajuntament on la regidora d’Educació ens ha rebut per a donar-los la benvinguda a Alcàsser.

Hem tornat a l’escola per a dinar i començar les activitats de la vesprada. Hem començat amb el visionat d’un vídeo sobre reciclatge i sostenibilitat i una activitat digital col·laborativa relacionada amb el vídeo. Per acabar la jornada a l’escola hem participat en una gimcana sobre reciclatge en la que s’ho hem passat molt bé.

Un gran moment del dia ha sigut el temps amb famílies. Encara que esgotats de tot el dia, han pogut gaudir de berenar tots junts al parc de les aigües potables, jugar en la tirolina i visitar la protectora d’animals ASCE en Alcàsser.

2n dia (dimarts 17-10-23 )

Avui hem tingut un matí d’allò més digital. Hem començat amb tres tallers organitzats per l’empresa Kids de Picassent sobre robòtica, programació i impressió 3D. Ens han agradat a muntó!
La següent activitat estava relacionada amb la ciber seguretat, molt important, tenint en compte que fem ús de les xarxes socials de manera habitual. Després de veure un vídeo amb recomanacions sobre què fer i què no fer quan ens connectem a internet, hem elaborat una netiquette col·laborativa amb consells per fer un ús segur de les xarxes. Ens ha quedat genial!
Per la vesprada hem donat pas a la inclusió, una altra de les prioritats Erasmus que també s’inclou al nostre projecte. Hem vist un vídeo relacionat amb la inclusió i hem participat en jocs adaptats en els que hem reutilitzat diferents objectes. En aquest jocs hem adoptat diferents rols, participants i ajudants. Ens ho hem passat genial i ens hem conscienciat de la importància de la diversitat i la inclusió.
Per reposar forces hem berenat orxata i fartons i després hem anat amb les famílies a gaudir de la resta de la vesprada. Hem jugat en casa i en el poliesportiu. Ens hem divertit molt!

3r dia ( dimecres 18-10-2023 )

Hui, representants dels nostres alumnes de 6é junt amb l’alumnat de Bulgària hem realitzat el taller SOS Planeta en la Ciutat de les Arts i les Ciències. Hem aprés molt amb tots els experiments que ens havien preparat.
Després, la nostra mestra d’anglès, Inés ens ha fet una visita guiada pels jardins del Túria i el casc antic de la ciutat. Els companys búlgars s’han quedat meravellats amb l’arquitectura de València. Per acabar, no podíem anar-se’n sense degustar els xurros. Què bons!!

4t dia (dijous 19-10-23 )

Comencem el dia amb la visita a la planta de tractament d’aigües residuals Quart-Benàger on ens han explicat el procés de neteja que segueix pas a pas l’aigua residual de les cases i fàbriques que arriba a aquesta planta. Ha sigut molt interessant i ens ha fet entendre la importància del procés de tractament de l’aigua. Després hem anat a l’Albufera i a la Devesa del Saler on hem gaudit d’una ruta a peu en la que hem fet de detectius per a identificar la flora autòctona que podem trobar a la Devesa. Per últim hem anat a la platja a jugar, banyar-nos el peus i rebossar-nos en l’arena.

5é dia ( divendres 20-10-2023 )

Avui és l’últim dia amb els amics i amigues de Bulgària, s’acaba esta fantàstica setmana plena de diversió, aprenentatge i molt bons moments.
Al llarg del matí hem creat un ebook col·laboratiu sobre els esports adaptats en l’activitat d’inclusió de dimarts passat que acabarem en Bulgària, en la mobilitat de novembre. En memòria del nostre projecte hem plantat romaní i lavanda al pati. Esperem que quan ens tornen a visitar ja estiguen ben grans.
L’últim dinar de la setmana, com no, ha sigut paella, que els ha encantat. Hem acabat la vesprada amb la cerimònia de clausura i el berenar-sopar organitzat per les famílies dels qui viatjaran el proper mes a Bulgària.
I fins ací la nostra setmana Erasmus, ha sigut molt especial, plena de moments i records inoblidables que sempre portarem al cor.