Psicologia

Què és créixer i madurar com a persona? Com es construeix una bona autoestima? Quines són les necessitats de cada etapa evolutiva? Quins recursos necessitem? Quin és la  funció de l'educació? Quins són els elements relacionals i emocionals de la que afavoreixen l'aprenentatge i la bona convivència? De quines emocions parlem? Quines habilitats emocionals necessitem per viure i ser persones felices?

Aquestes són algunes de les qüestions que cal abordar i investigar en aquesta matèria,ja que contribueixen al desenvolupament de la intel·ligència emocional en tots els seus vessants i a afrontar els reptes de la societat del segle XXI des d'una personalitat i societat més resilients. L’objectiu, per tant, de la matèria es centra a entendre la conducta pròpia i la de les persones amb qui es conviu, i desenvolupar estratègies que permeten resoldre les diferents situacions a què l’alumne/a s'enfronta en la vida. Situacions que poden provocar incertesa, soledat i conflictes i que poden esdevenir barreres difícils de superar, i, en conseqüència, posar en risc el desenvolupament d'una personalitat equilibrada. Per aquest motiu, la matèria va dirigida a l'alumnat que té interés per la recerca i la comprensió de la conducta humana i els processos mentals subjacents.

L'assignatura té un vernís fonamentalment pràctic. El treball en grup al voltant de les preguntes i interessos de l’alumnat, els diàlegs, debats, produccions textuals orals i escrites, anàlisi de situacions lúdiques i de convivència, i especialment d'aquelles en què l'alumnat no veu satisfetes les seues expectatives, exerciten l'expressió d'emocions, opinions i posicionaments, promouen l'autoregulació emocional i reforcen el respecte i l'empatia seran algunes de les propostes per a desenvolupar els sabers bàsics de la matèria.

"El gran descobriment de la meva generació és que els éssers humans poden canviar les seves vides canviant les seves actituds mentals."
William James