Activitats extraescolars inclusives i comunitàries a l’IES Vilafranca
Durant el mes de març no ens hem estat quiets a l’IES Vilafranca. Els diferents departaments (Orientació, Cicles formatius, tutories) han generat un seguit d’activitats relacionades amb diferents temàtiques, conjuntament amb l’alumnat i personal d’Igualtat i de Joventut de l’ajuntament.
Concurs de tatoos per unes festes segures
A les passades Festes de Vilafranca de 2022 es va desenvolupar una campanya de sensibilització dirigida a erradicar qualsevol mena de violència o discriminació cap a les dones i en favor del respecte i a la igualtat entre dones i homes.
Aquesta campanya va consistir en l’entrega de un tattoo temporal a la població amb el lema “me respecte = te respecte”. La distribució dels tattoos es va fer, principalment , l’estand del Punt Violeta.
Enguany, la Unitat d’Igualtat de l’Ajuntament de Vilafranca en col·laboració amb l’IES de Vilafranca continuen amb aquesta campanya de sensibilització amb el disseny del “Tattoo per la igualtat 2023”.
La proposta ha consistit en la realització, per part de l’alumnat de l’IES, del disseny
amb lema del tattoo per a les properes FESTES DE VILAFRANCA 2023 de tal forma que el professorat poguera treballar la sensibilització cap a aquest tema dintre de l’aula.
Després de l’exposició d’aquest mes de febrer, el professorat va seleccionar el tattoo més adient a les indicacions donades des de l’Unitat d’Igualtat i el dibuix resultant es transformarà en tattoo per a la seua difusió durant les festes.
Esta iniciativa s’ha presentat enguany al Convocatòria del Premi de Festes inclusives i no sexistes 2023, convocat per la Vicepresidència d’Igualtat i Polítiques Inclusives.
Integració de persones amb discapacitat auditiva
Els alumnes de 2n d’Atenció a Persones en Situació de Dependència, des de l’assignatura de Suport a la Comunicació amb la col·laboració de tots els alumnes de l’IES Vilafranca han realitzat la versió de la cançó “Ay Mamà” de Rigoberta Bandini en Llenguatge de Signes per a conscienciar a tot l’alumnat del centre i a totes aquelles persones que puga arribar-li sobre l’ús del llenguatge per a persones amb discapacitat auditiva. Podeu visualitzar el vídeo, que no té pérdua, a les xarxes de l’institut.
Ocupació conscient i de qualitat als Ports
Amb l’ajuda i supervisió de l’AODL de la Mancomunitat els Ports es van treballar les tècniques necessàries per crear un currículum, tractant els aspectes més importants així com les opcions que ens ofereix el territori per a poder emprendre, i
els nous recursos laborals a la nostra zona. Es van extreure dels interessos i necessitats de l’alumnat mitjançant una xarrada, unes activitats lúdiques, i l’emplenament d’un formulari final.
L’objectiu va ser oferir un espai de coneixement i recerca de recursos participatius a partir dels interessos juvenils, generant un debat, reflexions i exposició d’idees. També acompanyar-los en un procés d’autoconeixement, recerca de necessitats personals i adquisició d’informació relacionada amb participació juvenil al municipi.